آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۶۶۷
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

پیشنهاد انجام آزمایش اتمی توسط دولت ترامپ!

رسانه ها به نقل از اعضای سابق کنگره و مقام های پیشین دولت آمریکا می گویند که در دولت دونالد ترامپ پس از وقفه ای 28ساله درباره انجام اولین آزمایش اتمی ایالات متحده بحث و گفت وگوهایی صورت گرفته است.

به گزارش بی بی سی، روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولتی گفته است نشان دادن توانایی ایالات متحده به چنین آزمایشی می تواند مشوقی برای رسیدن به توافق کنترل تسلیحات با چین و روسیه باشد. این مقام ارشد آمریکایی گفته اولویت دولت ترامپ توافق سه جانبه است.

 روزنامه گاردین چاپ بریتانیا هم به نقل از اعضای سابق کنگره و مقام های بلندپایه در دولت های قبلی آمریکا می گوید هدف دولت ترامپ از چنین آزمایشی فشار به چین و روسیه برای رسیدن به چنین توافقی است.

براساس گزارش ها این موضوع در جلسه ای در سطح معاونان مقام های ارشد امنیتی دولت مطرح شده که هفته گذشته در کاخ سفید برگزار شد؛ اما این طرح فقط در حد پیشنهاد مطرح شده و فعلا خاتمه یافته است.

اتهام مرکل به هکرهای روسی

صدراعظم آلمان از حمله هکرهای وابسته به اداره اطلاعات نظامی روسیه (GRU) به مجلس آلمان به شدت انتقاد کرد. آنگلا مرکل در همین حال افزود که تلاش می کند روابط خوبی با روسیه داشته باشد.

به گزارش دویچه وله، آنگلا مرکل در مجلس آلمان از «شواهدی محکم» درباره حمله پنج سال پیش هکرهای روس به بوندس تاگ سخن گفت و تصریح کرد: «ما آن را کاملا جدی می گیریم، زیرا تحقیقات در این زمینه بسیار دقیق بوده است.» پنج سال پیش حمله هکرها چندین روز سیستم رایانه ای مجلس آلمان (بوندس تاگ) را از کار انداخت. هکرها تلاش کرده بودند تا با رخنه به سیستم پست الکترونیکی نمایندگان مجلس تا حد امکان اطلاعات سرقت کنند. پس از تحقیقات دادستان فدرال، مشخص شد که دیمیتری بادین، یکی از کارکنان اداره اطلاعات نظامی روسیه (GUR) و اعضای گروه «ای پی تی 28» در این حملات دست داشته اند و برای آنها حکم جلب بین المللی صادر کرد. پیشتر اشپیگل آنلاین گزارش کرده بود که دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مجلس نیز از این حملات به دور نمانده بود.