آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۲۸
هنر
۱۰

کنسرت همایون شجریان حاشیه ساز شد

اعتراضات به نبود زیرساخت مناسب

فرانک آرتا

هم زمان با عید سعید فطر، تالار وحدت میزبان همایون شجریان همراه با ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس بود. این کنسرت یک روزه به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا آنلاین اجرا شد.

طبق گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، بردیا کیارس درباره این اجرا گفته بود: «قطعات این اجرا منتخبی از آلبوم های «نسیم وصل» و «با ستاره ها» است که پیش از این نیز در سال 92 به مدت 10 شب همراه ارکستر مجلسی تهران در سالن همایش های برج میلاد اجرا شده بود».

او ادامه داد: «نزدیک به سه ماه است که با توجه به الزامات بهداشتی، ارتباط چهره به چهره هنرمندان و هنردوستان ممکن نیست و خوشحالیم که با همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تلویزیون تعاملی «لنز»، امکان اجرای آنلاین فراهم شده است».

در این کنسرت، قطعات «هوای گریه»، «خانه سودا»، «افسونگر»، «غریبانه»، «ای عاشقان»، «با ستاره ها»، «حاصل عمر»، «دفتر دل»، «نسیم وصل» و «مرغ سحر» به آهنگ سازی و تنظیم محمدجواد ضرابیان و سینا جهان آبادی اجرا شد.

این اجرا ساعت 21 یکشنبه چهارم خرداد در «لنز»، - تلویزیون تعاملی ایرانسل - پخش شد. مشترکان ایرانسل بدون نیاز به تهیه اشتراک و کاربران غیرایرانسلی لنز با تهیه بلیت10هزارتومانی، توانستند این اجرا را تماشا کنند.

اما این همه ماجرا نبود! برخی از مخاطبان این برنامه در بدو امر نتوانستند وارد سامانه ایرانسل شوند.

 به طوری که صدای بسیاری از طرفداران این کنسرت در فضای مجازی به گوش همگان رسید.

بیشتر افراد نبود زیرساخت مناسب و ناتوانی از سرویس دهی ایرانسل را علت اصلی این موضوع دانستند.

 نکته مهم این است که هنوز پاسخی رسمی به این موضوع داده نشده است. هرچند به نظر می رسد باوجود بی تجربگی در برگزاری کنسرت های رسمی آنلاین برخی از این کاستی ها طبیعی به نظر می رسد. 

اما در نهایت این دلیل موجهی نیست که پاسخ روشن به مخاطبان کنسرت داده نشود!