آرشیو سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۸۰
اقتصادی
۴

یک مسئول: تهرانی ها رکورد مصرف آب در 50 سال اخیر را شکستند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بختیاری از رکورد بی سابقه مصرف آب در تهران در طی 50 سال اخیر خبر داد.

محمدرضا بختیاری در گفت و گو با شبکه خبر در خصوص افزایش 13 درصدی مصرف آب در تهران، اظهارداشت: متاسفانه طی روز های گذشته مصرف آب در تهران افزایش یافته است به طوری که فقط طی سه روز مصرف آب 20 درصد افزایش پیدا کرده.

او ادامه داد: در روز گذشته 680 میلیون متر مکعب افزایش مصرف آب در تهران گزارش شده که این میزان به دلیل افزایش زود هنگام فصل گرما و ویروس کرونا بوده است. در خرداد ماه امسال ما بالای 30 میلیون مترمکعب مصرف آب داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با شروع ویروس کرونا، شاهد افزایش بی رویه مصرف آب بودیم به طوری که در فروردین و اردیبهشت امسال از 11 به 25 درصد مصرف آب تغییر پیداکرده و طی سه روز گذشته مصرف آب افزایش بی سابقه ای را تجربه کرده است.

بختیاری بیان کرد: تهران تا پیش از این هیچگاه مصرف بالای سه میلیون مترمکعب را در خردادماه تجربه نکرده بود، ولی از ابتدای خردادماه امسال همواره شاهد مصرفی فراتر از سه میلیون مترمکعب هستیم که همین امر باعث شده تمامی سیستم آبفای تهران از جمله تصفیه خانه ها و چاه ها وارد شده و تنش زیادی به شبکه آبرسانی تهران تحمیل شود.

وی افزود: تاسیسات آبی در تهران تا حدی نیست که بتوانند مصرف بیش از حد آب را تحمل کنند و با توجه به این و افزایش مصرف نگران کننده است و اگر مصرف آب به این شکل ادامه پیدا کند دچار مشکل می شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: توصیه ما به هموطنان این است که در مصرف غیرضروری آب صرفه جویی کنند متاسفانه 20 درصد مصرف آب کشور فقط برای شهر تهران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه در تهران پنج سد فعال داریم باید صرفه جویی در نظر گرفته شود متاسفانه سیستم انتقال آب در تهران محدود و با این روند غیر قابل کنترل است.