آرشیو دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۳
اقتصادی
۴

هزینه حق اشتراک تلفن ثابت تهران 4 برابر شد

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، هزینه حق اشتراک تلفن ثابت تهران با افزایش چهار برابری به هشت هزار تومان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بیدخام، با تاکید بر توجه ویژه شرکت مخابرات به توسعه روزافزون شبکه زیرساختی، اظهار داشت: مبلغ حق اشتراک تصویب شده در مجمع فوق العاده مخابرات، کاملا منطبق با مواد اساسنامه شرکت مخابرات ایران و کمیسیون تنظیم مقررات بوده و صرف هزینه پروژه های توسعه شبکه مخابرات کشور می شود.

وی افزود: تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها، اعم از صوت و دیتا از سال 84 تاکنون، به مدت 15 سال افزایش نیافته، در حالی که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه، میزان تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ادامه داد: هزینه خالص نگهداری هر خط به جز هزینه های جانبی، حدودا ماهانه 7500 تومان است که مبلغ حق اشتراک به صورت میانگین، بخش کوچکی از این هزینه در حدود 3600 تومان را پوشش می دهد. این در حالی است که از ابتدای سال 98، آبونمان، راندآپ و حداقل کارکرد قبوض صادره مشتریان، با تصمیم مراجع ذیربط به صورت کامل حذف شده است. بیدخام خاطرنشان کرد: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان، از جمله مهم ترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است.

وی یادآور شد: دریافت حداقل مبلغ ممکن برای حق اشتراک تلفن ثابت در روستا های سراسر کشور به میزان ماهانه 100 تومان و عدم تغییر آن، نسبت به حق اشتراک مصوب پیشین، موید حرکت شرکت در جهت توسعه زیرساخت ها همراه با توجه به وضعیت اقتصادی کلی در کشور است. مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات افزود: حق اشتراک تلفن ثابت در شهر ها ماهانه دو هزار تومان، در مراکز شهرستان ها ماهانه 2500 تومان، در مراکز استان ها به استثناء کلانشهر ها ماهانه چهار هزار تومان، در کلانشهر ها ماهانه پنج هزار تومان و در شهر تهران ماهانه هشت هزار تومان، تعیین و مصوب شده است.

گفتنی است، با این قیمت ها، هزینه حق اشتراک تلفن ثابت تهران چهار برابر شده است.