آرشیو دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۳
شهرستان ها
۷

صادرات کالا از بندر شهید باهنر به کشورهای خلیج فارس رونق گرفت

صادرات محصولات باغی و زراعی کشاورزان به طور متوسط روزانه بین 10 تا 15 فروند شناور حامل کالاهای یخچالی از بندر شهید باهنر به بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس انجام می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید باهنر در مرکز، بندرجاسک و سیریک در شرق استان و همچنین بنادر لنگه و شیوء در غرب استان مهم ترین کانون های صادرات محصولات یخچالی هستند.

الله مراد عفیفی پور افزود: نخستین محموله صادراتی از بندر سیریک هفته گذشته انجام شده که با توسعه زیرساخت ها به دنبال تقویت و تداوم  فعالیت در این بندر هستیم.

وی ادامه داد: رفت و آمد شناورها از بنادر لنگه و شیوء به بندرهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز به شکل مستمر در حال انجام است و بندر شیوء بعنوان یکی از کانون های مهم صادرات این نوع محصولات است.

عفیفی پور اضافه کرد: بندرهای این استان از مزیت ها و ظرفیت های مناسبی در سال جهش تولید و رونق صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق و غرب استان به کشور های هدف برخوردار هستند.

وی در این باره به بندر شیوء به عنوان مصداق عینی یک بندر کوچک درحال توسعه  عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت در این بندر از سال گذشته با احداث یک رمپ خاکی آغاز شد و دریک سال اخیر، یکهزار و560 TEU کانتیتر یخچالی از این بندر به بازارهای هدف صادرشده است.