آرشیو دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۳
جامعه
۱۰

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: اجرای طرح «زوج و فرد» برای حضور دانش آموزان در مدارس مناطق پر جمعیت

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با تداوم شرایط موجود در سال تحصیلی جدید، آموزش ها ترکیبی خواهد بود، گفت: فعالیت مدارس در مناطق کم جمعیت به روال عادی و در مناطق پرجمعیت به صورت زوج و فرد برگزار می شود.

به گزارش فارس، محسن حاجی میرزایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحان نهایی دبیرستان ماندگار البرز تهران، اظهارداشت: نمی توانیم با فرض وجود کرونا زندگی را تعطیل کنیم لذا دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در جلسات آزمون مشارکت می کنند، البته علیرغم تلاش هایی که مدرسه برای حفظ سلامت دانش آموزان انجام می دهد خود دانش آموزان نیز در حفظ سلامتی کوشا هستند.

حاجی میرزایی افزود: باید خود را با زیست بوم جدید وفق دهیم و از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم لذا سعی خواهیم کرد تا آموزش ها و تدریس های برتر را در اختیار همه دانش آموزان در سراسر کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، سناریوهای مختلفی را پیش بینی کردیم، در فضای آموزشی آینده، آموزش های ترکیبی در دستور کار است بنابراین ممکن است بخشی از آموزش ها در فضای مجازی و بخشی در مدرسه ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش، فلسفه دایر بودن مدارس در روزهای پنج شنبه را اجرای طرح سه روز، سه روز برای ورود دانش آموزان به مدرسه توصیف کرد و گفت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا، روزهای پنج شنبه نیز مدارس دایر است و این موضوع با هدف مدیریت ورود دانش آموزان به مدرسه صورت می گیرد لذا طرح زوج و فرد اجرا می شود بدین معنی که دانش آموزان مدارس پرجمعیت به دو گروه تقسیم می شوند عده ای سه روز در هفته در روزهای زوج و عده ای نیز در روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

حاجی میرزایی اظهارداشت: در مناطق سفید و دارای جمعیت کم دانش آموزی مدارس روال عادی را طی خواهند کرد البته استفاده از فضای مجازی برای ارائه آموزش ها حتی در شرایط سفید، تداوم خواهد داشت و فیلم های تدریس باکیفیت معلمان در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.