آرشیو سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۰
اخبار کشور
۳

با صدور بیانیه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله به نیروهای حشدالشعبی عراق را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ حادثه اخیر بغداد و اقدام توطئه آمیز و فتنه گرانه آمریکایی ها در حمله به نیروهای حشدالشعبی و دستگیری رزمندگان کتائب حزب الله اقدامی کاملا ضدعراقی و استکباری بود که با هوشیاری و عمل به هنگام رزمندگان حشدالشعبی خنثی شد و معادلات مردمی قدرت در عراق را به رخ آمریکایی ها کشاند.

این بیانیه می افزاید: گرچه این اتفاق یک موضوع داخلی در عراق، محسوب می شود اما هرگونه فشار و فتنه گری علیه رزمندگان بسیج مردمی و محور مقاومت در عراق، تبعات سنگین بین المللی را در پی خواهد داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم و گروه های سیاسی عراق را به هوشیاری و بیداری در مقابل فتنه گری ها دعوت می کند و اعلام می دارد: هر اقدامی که منافع و استقلال عراق را تهدید کند و جای پای آمریکایی ها را در منطقه و عراق تقویت کند، اقدامی استکباری و فتنه گرانه است. اگر به مصوبه پارلمان عراق در الزام خروج نیروهای نظامی خارجی به خصوص نیروهای آمریکایی از عراق توجه نشود و این طرح اجرا نگردد عراق هر روز شاهد مفسده گری و فتنه انگیزی آمریکایی ها خواهد بود.

بی شک مردم عراق با توجه به دغدغه های اسلامی و انقلابی خود در مسیر رهنمودهای مرجعیت حرکت خواهند کرد و تا پای جان برای هویت دینی و ملی خود فداکاری خواهند نمود. عزت، استقلال، آرامش و پیشرفت عراق و مجد و عظمت این ملت بیدار، آرزویی دست نایافتنی نیست و ملت رشید عراق با بیداری، امکان سلطه مجدد متجاوزین بر این کشور را نخواهند داد و هرچه زودتر شر آمریکا را از عراق کوتاه خواهند کرد. ان شاءالله تعالی.