آرشیو سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۰
اخبار کشور
۹

وزیر راه و شهرسازی: 80 کیلومتر از مسیر قزوین- تنکابن تا پایان دولت راه اندازی می شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 80 کیلومتر از مسیر 162 کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، افزود: 42 کیلومتر از این مسیر 80 کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

محمد اسلامی، در حاشیه بازدید از جاده اصلی در دست احداث قزوین به تنکابن در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: برای بهره برداری از این مسیر به 2 هزار و 500 تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: جاده قزوین- تنکابن، حلقه زنجیره اتصال شمال به جنوب کشور محسوب می شود که مطالعات مهندسی و زیست محیطی آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به نیاز مبرم به اولویت بندی استفاده از این مسیر، تصریح کرد: بخشی از این مسیر در استان قزوین و بخش دیگر در استان مازندران است که امیدواریم بهره برداری از این طرح با کمک نمایندگان مجلس و مشاوران سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه راه های روستایی بر اساس جمعیت ذیری آنها صورت می گیرد، گفت: خوشبختانه بیشتر روستاهای استان قزوین دارای چنین شرایطی بوده و از استعدادهای تولیدی و گردشگری مناسبی بهره مند هستند و به همین لحاظ باید اهتمام ویژه ای برای تخصیص منابع مالی به آنها صورت گیرد.

اسلامی به ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت راه و راهداری اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارتخانه با سازمان امور استخدامی در حال رایزنی است تا نسبت به تثبیت جایگاه شغلی آنها اقدام لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: در حوزه کاری نیروهای عوارضی نیز مشکل خاصی نداریم و کارکنانی که بعد از الکترونیکی شدن عوارض، خود را مهیای کار کرده بودند بر سر کار رفته و مابقی نیز تمامی حق و حقوق خود را دریافت کرده اند.