آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۳
سیاسی
۳
خبر

سردار کارگر اعلام کرد : برگزاری بیش از 3 هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از برگزاری سه هزار و 889 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نیروهای مسلح، وزارتخانه ها و سازمان های کشوری خبرداد و گفت: امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شعار «ما قوی هستیم» را برای تمامی برنامه های خود برگزیده است.

به گزارش «ایران»، سردار بسیجی بهمن کارگر در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به شعار انتخاب شده تصریح کرد: ملت ما در عرصه های نانو، سلول های بنیادی، هسته ای، مباحث نظامی و... دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است. به عنوان مثال امروز ما انواع سلاح ها را خودمان تولید می کنیم و از این نظر خودکفا هستیم. وی با بیان اینکه 18 ستاد در سطح نیروهای مسلح، 28 ستاد در وزارتخانه ها، 31 ستاد استانی و 400 ستاد در سطح شهرستان ها تشکیل شده است، افزود: به طور کلی 505 ستاد در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعال شده که کمیته های تخصصی نیز بخشی از این ستادها را تشکیل می دهند.

سردار کارگر با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در 43 هفته در حال برگزاری است که  یکی از اهداف برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت در قالب اقدامات موثر دستگاه های کشوری و لشکری است که به آن پرداخته خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام کرد: در راستای گرامیداشت  چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای تمام افرادی که در جنگ حضور داشتند کارت رزمندگی اهدا و همچنین از 65 پروژه مطالعاتی دفاع مقدس که به نوعی جعبه سیاه جنگ تحمیلی نیز محسوب می شود رونمایی خواهد شد که این مطالعات می تواند به برخی شبهات در مورد دفاع مقدس پاسخ بدهد.

سردار کارگر رونمایی یکی از دستاوردهای سپاه در زمینه موشکی یا سامانه مربوط به آن،  برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، رونمایی از 923 عنوان کتاب، برگزاری نزدیک به 100 جشنواره هنری، برگزاری کنگره 550 شهید ارتش در استان قم،110 جشنواره سرباز، یادواره ملی شهدای رزمی مهندسی، نامگذاری یادمان شهدای شلمچه به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی را از جمله برنامه ها برشمرد.