آرشیو یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۶۹۷
زندگی: کسب و کار
۱۵

سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی 10 درصد می شود

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی با بیان این که برنامه ما رسیدن اقتصاد دانش بنیان به سهم 10درصدی تولید ناخالص داخلی است، گفت: بنا داریم این هدف مهم را تا پایان این دوره از معاونت محقق کنیم و با رکورد فروش 120هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان کم کم به این نقطه برسیم.

به گفته دکتر اسماعیل قادری فر در گفت وگو با مهر، این نقطه امیدبخشی است که سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کلان کشور از یک اقتصاد خرد به سمت اقتصاد کلان میل کند. ما اندک اندک شاهد این هستیم که وزن اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای نوآورانه در اقتصاد کلان کشور به جای قابل قبول و قابل رشدی برسد. رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این مسیر باید با شدت حمایت بیشتری توسط دستگاه های اجرایی و حاکمیتی حتی قوه قضاییه به عنوان تامین فضای امنیت کسب وکار و مجلس در قانونگذاری برسد.

قادری فر عنوان کرد: با توجه به این که احتمالا سال سختی با شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی شاهد خواهیم بود این موضوع به ما تکلیف می کند که در منظومه اقتصادی کشور بیشتر از گذشته به بحث اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم و آن را شاخص توسعه کشور برای رسیدن به اهدافمان قرار دهیم.

وی با اشاره به یکی از اهداف مهم معاونت علمی و فناوری گفت: برنامه ریزی ما این است که تا پایان این دوره سهم اقتصاد دانش بنیان به 10 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

قادری فر افزود: حرکت و تلاش های شرکت های دانش بنیان موید این است که ان شاءا... بتوانیم این مسیر را با عزت ادامه دهیم و به اهداف برسیم.