آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۸
ایران زمین
۶

امضای تفاهمنامه بین منطقه آزاد کیش، سازمان محیط زیست و دانشگاه علم و صنعت

همکاری برای ایجاد فناوری های جدید دریایی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از همکاری سه جانبه میان این سازمان، دانشگاه علم و صنعت و سازمان حفاظت از محیط زیست با هدف تجاری سازی و ایجاد فناوری های جدید در حوزه دریا و محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایرنا غلامحسین مظفری این تفاهمنامه را نقطه آغاز اقدامات اجرایی در «حوزه دریا و محیط زیست» و باعث توسعه فناوری های تامین آب و انرژی دانست و افزود: این همکاری در زمینه های توسعه پایدار اقتصادی و دریایی، شهر سبز، حمل ونقل پاک، اجرای سیاست های توسعه دریا محور، مقابله با آلودگی های دریایی، راه اندازی سامانه هشدار و ردیابی آلودگی، توسعه آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت از محیط زیست دریایی، تحقق می یابد.

مظفری با اشاره به ویژگی های خاص جزیره کیش گفت: بخشی از ویژگی های جزیره در حوزه های «دریا و محیط زیست دریا» منحصر به فرد است و به همین منظور سازمان منطقه آزاد کیش و بخش های علمی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست که متولی اصلی کار است، حفظ و ارتقای محیط زیست را به عنوان راهبردی های اصلی در اولویت کار خود قرار دادند.

مظفری امضای تفاهمنامه سه جانبه را برای کسانی که در حوزه پژوهش با موضوع دریا و اقتصاد دریا علاقه مند به فعالیت هستند مثبت ارزیابی کرد و گفت: ضمن اینکه این منطقه دارای بستری مناسب برای همکاری در زمینه های مختلف است، سازمان منطقه آزاد کیش نیز به عنوان مجموعه حاکمیتی تمام امکانات موجود را برای فعالیت در این حوزه ها به کار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست احمد رضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم بهره گیری از «صندوق ملی محیط زیست» با هدف حفظ محیط زیست دریا تاکید کرد و گفت: در حوزه های دریایی در محدوده جزیره کیش با مشارکت دانشگاه ها می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

جبارعلی ذاکری سردرودی رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز در خصوص گام های دوم و مشارکت دانشگاه علم و صنعت در جزیره کیش و حمایت از مراکز نوآوری دانشگاه و شکل گیری پژوهشکده محیط زیست اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه سه جانبه باعث می شود سازمان حفاظت محیط زیست در کنار دانشگاه و سازمان منطقه آزاد کیش قرار بگیرد و این می تواند پیش زمینه ای برای فعالیت های مشترک بعدی با مراکز علمی و پژوهشی کشور باشد.