آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۸
سیاسی
۲

اخبار

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل: احمد متوسلیان و همراهانش در زندان های اسرائیل زنده هستند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان، خواستار مساعدت در تشکیل کمیته حقیقت یاب برای روشن شدن وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان شد. به گزارش انتخاب، مجید تخت روانچی روز دوشنبه در این نامه که به مناسبت سی و هشتمین سالروز ربوده شدن این دیپلمات ها به دبیرکل این سازمان نوشته، اعلام کرده است که طبق اخبار و اطلاعات موجود، این افراد بلافاصله پس از ربوده شدن در نزدیکی بیروت در منطقه ای که آن زمان تحت اشغال نیروهای رژیم اسرائیل بوده است، به نیروهای این رژیم تحویل داده شده اند و شواهد بعدی نیز نشان می دهد که آنها در زندان های رژیم مذکور بوده و زنده هستند.

نماینده ایران با اشاره به اعلام آمادگی دبیرکل وقت سازمان ملل در سال 1387 برای مساعدت به روشن شدن سرنوشت این دیپلمات ها و استقبال ایران از این پیشنهاد، آلام افراد ربوده شده و خانواده های آنها طی 38 سال گذشته را یادآور شد.

برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر اطلاعات : نتایج قابل توجهی درباره حادثه نطنز به دست آمده است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه جلسات خود برای بررسی حادثه نطنز، عصردیروز جلسه ای با حضور حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات و معاونین مربوطه، مقامات ارشد فرماندهی پدافند هوایی ارتش و مقامات ارشد نیروی انتظامی برگزار کرد.

به گزارش «ایران»، ابوالفضل عمویی در توضیح جزییات برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه، مقامات مربوطه با ارائه گزارشی از حوزه مسئولیت خود، به تشریح ابعاد امنیتی واقعه نطنز پرداختند و ضمن استماع نظرات اعضای کمیسیون، به سوالات آنان پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: براساس گزارش مدعوین جلسه، تاکنون نتایج قابل توجهی در این باره حاصل شده و بررسی دقیق‎تر ابعاد مخلتف حادثه نطنز، ادامه دارد. با پایان بررسی دقیق و فنی موضوع، نتایج قطعی از طریق دستگاه های ذیربط به اطلاع مردم عزیز کشورمان هم خواهد رسید.