آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۹
ایران زمین
۱۱
بنگاه

ستاد اجرایی فرمان امام در زرندیه افتتاح کرد

فاز اول پروژه دامپروری 3 هزار راسی

ایران زمین: فاز اول پروژه دامپروری صنعتی 3هزار راسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین، طی مراسمی در زرندیه به بهره برداری رسید.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی برورود ستاد اجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی گفت: فاز اول این پروژه 3هزار راسی با ایجاد 220شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید 15هزار تن شیر درسال افتتاح می شود.

وی افزود: با تکمیل دو فاز دیگر این مجموعه تا 22بهمن، برای 600نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم و سالانه 35 هزار تن شیر تولید خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به بهره گیری از روش های نوین برای حل معضل علوفه دام دراین مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک دراین مجموعه سالانه 1000 تن علوفه با یک دهم نیاز به آبیاری معمول تولید می شود که می تواند روزانه 480 گاو و گوسفند را تغذیه کند. مخبر درخصوص سایر اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف 8 ماه بیش از 180میلیون دلار صرفه جویی ارزی دربحث واردات مواد اولیه دارویی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین امسال با شعار «تبدیل هرخانه به یک کارگاه» 65هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجاد می کنیم که از این طریق 25هزار تن گوشت قرمز و 5 هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد.

در ادامه این مراسم، فرخی معاون استاندار مرکزی گفت: احیای کارخانجات نیمه تعطیل و طرح هایی که ستاد روی آنها سرمایه گذاری می کند طرح های استراتژیکی است که درجنگ اقتصادی امروز، کشور به آنها نیاز دارد.

وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته های بهداشتی و معیشتی برای آسیب دیدگان کرونا، موجب دلگرمی مردم و الگویی برای همه دستگاه ها شد.