آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۱
فرهنگ
۹

کاغذ اخبار

انتشار زندگینامه آذریزدی

ایران صدا به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان زندگینامه بابای قصه های خوب را منتشر کرد. پایگاه کودک ایران صدا به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان زندگینامه مهدی آذریزدی را در قالب کتاب گویای مشاهیر ایران و جهان به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان تهیه و به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. نویسندگی و تهیه کنندگی این کتاب گویا بر عهده آسیه حیدری شاهی سرایی بوده و اشکان صادقی آن را روایت کرده است. مهدی آذریزدی اولین نویسنده ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد و به همین دلیل است که عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران را به او داده اند. علاقه مندان برای شنیدن این کتاب گویا می توانند نرم افزار تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند./ ایسنا

روانی به روایت حبیب رضایی

حبیب رضایی فیلم سینمایی «روانی» ساخته آلفرد هیچکاک را برای نابینایان پرده خوانی کرد. سینمای ویژه نابینایان، «سوینا» گروه نسخه پرده خوانی شده فیلم سینمایی کلاسیک روانی ساخته آلفرد هیچکاک را امروز منتشر می کند.  این فیلم روز پنجشنبه ساعت 19 از رادیو سوینا پخش خواهد شد و پس از آن، روی سایت در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. سوینا (سینمای ویژه نابینایان) هر ماه، دو فیلم سینمایی کلاسیک خاطره انگیز را با همراهی هنرمندان پرده خوانی می کند.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به فایل فیلم های سینمایی صوتی، دسترسی داشته باشند./ ایرنا

پیروزی یلدا در بلغارستان

هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه بلغارستان به ریاست پیتر وبر جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم یلدا، نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اهدا کرد.

داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه که مهم ترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره های رده الف جهان محسوب می شود را امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس، ایرمنا چیچیکووا و جیم استارک تشکیل می دادند.

جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و همچنین در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از 25 ژوئن تا 19ژوئیه (5الی29 تیر) برپاست و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد./ جام جم دیلی