آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۳۷۶۲
حوادث
۱۰

50 سرقت در پرونده سارق حرفه ای

شرق: سارقی که به تنهایی از 50 خودرو سرقت کرده است، به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار ما مردی جوان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کرد: خودروی پژو 206 خود را در خیابان ایران پارک کردم. پس از ساعتی برگشتم و متوجه سرقت سیستم صوتی خودرو و تعدادی از اسناد و مدارکم شدم.

پس از ثبت اظهارات شاکی در کلانتری 109 بهارستان پرونده برای رسیدگی تخصصی و کشف سرقت به دستور مقام قضائی در اختیار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت داخل خودروی پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان پس از وصول پرونده در گام اول تحقیقات به محل سرقت مراجعه کردند و به تحقیقات میدانی پرداختند. در پایش های اطلاعاتی مشخص شد راکب یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی با تخریب در خودروی شاکی اموالش را سرقت کرده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند سارق به نام سعید را شناسایی کنند و با هماهنگی مقام قضائی، او را در حوالی بازار تهران دستگیر کردند و برای تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سعید پس از انتقال به پلیس آگاهی به 50 فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و گفت: با موتورسیکلت خود در خیابان های مرکزی تهران پرسه می زدم و خودروهایی را که دارای سیستم صوتی باارزش بودند، شناسایی و با تخریب یا شکستن قفل در آنها، ضبط و باند و دیگر وسایل باارزش را از داخل آنها سرقت می کردم.