آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۵
فناوری
۱۷
نرم افزار

ساخت جلوه های ویژه 3 بعدی به کمک نرم افزار

طراحان و معماران و همچنین سازنده های انیمیشن همیشه به مدل های سه بعدی توجه ویژه دارند و فعالان حوزه فناوری هم نرم افزارهایی مناسب در اختیار آنها قرار داده اند. یکی از این نرم افزارهاSideFX Houdini FX است. یک نرم افزار قدرتمند برای مدل سازی و ساخت جلوه های ویژه که دارای مجموعه ای از گرافیک های 3 بعدی است.

این نرم افزار یکی از کامل ترین برنامه های ساخت جلوه های ویژه و انیمیشن های 3 بعدی است که امکان ساخت تصاویر پیچیده بدون نیاز به پلاگین های اضافی یا نرم افزارهای جانبی را به شما می دهد. سازندگان فیلم های انیمیشنی می توانند تنها با استفاده از این نرم افزار، جلوه های ویژه ویدئویی و زیبایی برای فیلم خود خلق کنند.

از امکانات این نرم افزار می توان به کارآیی بالای آن اشاره کرد. موتور هندسی جدید و بهینه سازی های هدف دار در بخش های مربوط به حرکت (Dynamics)، رندرینگ و توسعه های Viewport از امکانات جدید این نسخه است. همچنین با کمک قابلیت Pyro FX 2 این نرم افزار می توانید دود و شعله آتش را با سرعت بالاتر و خیلی ساده تر شبیه سازی کنید. قابلیت شبیه سازی با استفاده از GPU می تواند سطحی جدید و حرفه ای در رندر کردن سطوح و ساخت تصویر ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار، FLIP Fluids است تا با افزایش 10برابری سرعت، بتوانید خیلی سریعتر اطلاعات را تولید و رفتارهای پایدارتری را خلق کنید. کنترل کننده های متغیرهای چسبندگی هم به شما امکان شبیه سازی مایعاتی که ذوب شده یا یخ بسته اند را می دهد. این نرم افزار همچنین قابلیت پوشش cloth solver را دارد و می تواند با سرعت بالا، لباس و انواع پوشش را شبیه سازی کند. این بخش می تواند با استفاده از مدل های دقیق ریاضی، کنترل سطحی نقاط روی همه جنبه های نمونه را فراهم کند. اگر شما هم علاقه مندید این نرم افزار را در اختیار داشته باشید می توانید آن را ازنشانی P30world.com به رایگان بارگذاری کنید.