آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۳۶
بانک و بیمه
۱۳

خبر

بسته 8 میلیارد یورویی فرانسه برای افزایش حقوق پرستاران

ایبنا : دولت فرانسه با امضای توافق نامه ای از اختصاص بیش از 8 میلیارد یورو به منظور افزایش حقوق کارکنان بخش درمان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان اوج پاندمی ویروس کرونا در این کشور، مردم هر شب از کارکنان بخش درمان قدردانی کردند؛ افرادی که در سوی مقابل گفته اند که در صورتی که اقدامات قاطعی همراه این قدردانی نباشد، این تشکرهای شبانه رنگ می بازد.

بخش اعظم این بسته به 5/ 7 میلیارد یورو (5/ 8 میلیارد دلار) با هدف افزایش دستمزد پرستاران و کسانی که از سالمندان نگهداری می کنند، اختصاص یافته است.

علاوه بر این، بسته 450 میلیون یورویی (510 میلیون دلار) برای تقویت دستمزد پزشکانی که صرفا در بخش دولتی کار می کنند، اختصاص یافته؛ اقدامی که با هدف جذب آنان از کلینیک های خصوصی پول سازتر انجام شده است.

ویروس کرونا تاکنون بیش از 30 هزار نفر را در فرانسه به کام مرگ کشانده و با وجود کاهش چشمگیر نرخ موارد ابتلا، مقامات نسبت به بروز موج دوم همه گیری محتاط هستند.

آغاز راه طولانی ریکاوری اقتصاد بریتانیا

ایبنا : براساس اعلام اداره ملی آمار انگلیس، اقتصاد بریتانیا در ماه مه نخستین گام را در راه طولانی احیا از بحران کووید-19 برداشته است اما اقتصاددانان آن را نشانه واقعی احیا نمی دانند. به گزارش نیویورک تایمز، تولید ناخالص داخلی انگلیس پس از کاهش رکوردشکن 3/ 20 درصدی در آوریل که نخستین ماه قرنطینه کامل این کشور نیز محسوب می شد، در ماه مه 5/ 1 درصد افزایش پیدا کرد. در جریان سه ماه منتهی به مه، اقتصاد انگلیس 1/ 19 درصد کوچک و نسبت به سال گذشته 24 درصد کوچک تر شده است. «سورن تیرو» اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی بریتانیا اظهار کرد: افزایش تولیدات در ماه مه احتمالا انعکاس بهبود نسبی تقاضا پس از آغاز تسهیل محدودیت ها است نه نشانه ای از احیای واقعی. رشد تنها 9/ 0 درصدی در بخش های بزرگ خدماتی بریتانیا به همراه ضعف در خدمات حرفه ای، املاک و مستغلات تجاری و برنامه نویسی کامپیوتری عمده عوامل احیای ضعیف اقتصادی بریتانیا محسوب می شود.