آرشیو سه‌شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۷۸
حوادث
۱۰

کلاهبرداری با عنوان پرداخت وام

شرق: فردی که اقدام به درج آگهی کذب پرداخت وام در سایت دیوار کرده بود و از این طریق دست به کلاهبرداری می زد، دستگیر شد. مردی با مراجعه به پلیس فتای تهران با ارائه مرجوعه قضائی گفت: در سایت دیوار آگهی با عنوان دریافت وام بانکی مشاهده کردم. با توجه به نیاز و مشکلات مالی که داشتم با شماره درج شده در آگهی تماس گرفتم. فردی به من گفت همه کارهای وام را به صورت قانونی و از طریق بانک انجام می دهد اما قبل از آن باید مبلغی را به عنوان ودیعه بپردازم. من که می توانستم با مبلغ وام مشکلاتم را حل کنم، قبول کردم ودیعه را بدهم اما پس از واریز آن مبلغ فرد آگهی دهنده با خاموش کردن خط خود دیگر پاسخ گوی من نبود و سرانجام فهمیدم فریب خورده ام و از من کلاهبرداری شده است.

ماموران بعد از شنیدن این اظهارات رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی ارائه وام بانکی و تسهیلات آزاد را مشاهده کرده و مدارک هویتی خود را به همراه مبلغ 30 میلیون ریال به حساب متهم ارسال و واریز کرده است. با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی احضار شد. متهم پرونده با دیدن دلایل و مستندات غیر قابل انکار موجود در پرونده به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی همدستانش اظهار کرد حدود یک ماه از درج آگهی در سایت دیوار می گذرد و از این طریق دست به کلاهبرداری زده است.

سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران، با تایید این خبر گفت: همدستان این متهم نیز بازداشت شدند. سپس آگهی از سایت حذف و پرونده به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی انقلاب انتقال داده شد.