آرشیو پنجشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۲۶
اخبار کشور
۹

سیستم راداری کنترل ترافیک دریایی در جزیره های هرمزگان نصب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتکا بر دانش و توان متخصصان داخلی، بخش های اصلی و مهم سیستم راداری کنترل ترافیک دریایی (VTS) به طور کامل در استان طراحی و با موفقیت در سایت بندر کیش و بصیرا(قشم)نصب و راه اندازی شد.

علیرضا محمدی کرجی ران،  افزود:  سیستم کنترل ترافیک دریایی (VTS) از تجمیع سنسورهای مختلف از جمله (CCTV، AI ،RDF،Radar) سنسورهای هواشناسی و هیدروگرافی تحت نرم افزار یکپارچه تشکیل شده است.

وی بیان داشت: پیش از این سیستم (VTS) بندرهای سه گانه شهید رجایی، بندر امام خمینی(ره) و بندر انزلی و برخی از جزیره های هرمزگان توسط کمپانی اروپایی نصب و راه اندازی شده و سنسور رادار آن نیز از دیگر کمپانی ها تهیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در سال های اخیر به خاطر تحریم های ظالمانه، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار، با ممنوعیت جدی از سوی شرکت های پشتیبان همراه بوده که این امر مشکلاتی را در روند ماموریت سیستم(VTS) ایجاد و هزینه های گزافی را  به بنادر تحمیل می کرد.

محمدی کرجی ران گفت: وجود این تنگناها و کمبودها درراستای تامین قطعات موجب شد تا کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی با اتکا بر دانش و توان داخلی برای رفع کردن و بهره وری هرچه بیشتر از سیستم های موجود از طریق یک شرکت فناور و دانش بنیان، این بخش مهم را به طور کامل طراحی کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، صرفه جویی حاصل از تولید داخل هر دستگاه برای کشور را افزون بر 45 هزار یورو اعلام کرد و گفت: علاوه بر صرفه جویی ارزی انجام این مهم به قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی انجامیده که این خود گامی مهم در جهت تبدیل شدن تهدیدها به فرصت و تقویت خودباوری ملی اتکا بر دانش ایرانی است.

از بخش های اصلی و مهم رادار(VTS)، بخش (ADU Antenna Driver Unit) می باشد که وظیفه انتقال و دریافت سیگنال فرکانس بالا به آنتن و برعکس و همچنین چرخش آنتن با دور مناسب را برعهده دارد.