آرشیو پنجشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۲۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

هیل: یک گروه ناظر غیر حزبی در آمریکا با ثبت شکایتی نزد کمیسیون انتخاباتی فدرال این کشور، کمپین ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را به پولشویی 170 میلیون دلاری متهم کرد. کمپین انتخاباتی ترامپ سال 2016 نیز به پولشویی متهم شده بود. کمتر از 100 روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است.

عربستان

فارس: پایگاه هوایی «بن سلطان» امکان سوختگیری سریع برای بوئینگ سوخت رسان «کی سی-135استراتو» را فراهم کرده است. وظیفه این تانکرهای سنتکام سوخت رسانی به هواپیماها و جنگنده های این نیروها در منطقه است. پنتاگون  چندی قبل اعلام کرده که برای تقویت نیروهای سنتکام مستقر در منطقه، شماری نیرو عازم خاورمیانه می کند. این نیروها  که متعلق به تیپ رزمی و هوایی این کشور از پایگاه های «فورت هود» و «تگزاس»  هستند، قرار است در منطقه غرب آسیا مستقر شوند.

فلسطین

القدس العربی: «طاهر النونو» مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس، با اشاره به پیشنهاد 15 میلیاردی در مقابل خلع سلاح مقاومت، اعلام کرد، گمان بعضی مبنی بر اینکه با محاصره می توانند معادلات جدیدی را تحمیل کنند، اشتباه است. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هفته جاری اعلام کرده بود، این جنبش یک پیشنهاد 15 میلیاردی در مقابل خلع سلاح مقاومت را رد کرده است. بر اساس گزارش ها، عربستان این رشوه را به هنیه پیشنهاد داده بود.

میانمار

استریت تایمز: هزاران معترض در جنوب شرق میانمار با برگزاری تظاهرات، خواستار خروج ارتش از این منطقه و پایان خشونت نیروهای نظامی شدند. این اعتراضات بعد از قتل یک زن غیر مسلح به دست این نیروها آغاز شده است. با گسترش اعتراضات، ارتش میانمار اعلام کرد، دو سرباز را در این رابطه دستگیر کرده است. ارتش میانمار طی سال های اخیر صدها مسلمان روهینگایی را نیز به قتل رسانده است.