آرشیو پنجشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۱۹
زندگی: ایران
۱۶
میراث طبیعی

لغو مجوز 175 تور گردشگری به دلیل تخلف

خبر مفقود شدن یک گردشگر جوان تهرانی در ارتفاعات جهان نمای کردکوی را حالا خیلی ها شنیده اند؛ دختر جوانی که از طریق یکی از آژانس های خدمات مسافرتی همراه با تور به این منطقه سفر کرده بود و از صبح روز بیستم تیر که از چادرش خارج شده، خبری از وضعیتش در دست نیست و تلاش ها برای یافتنش بی نتیجه مانده است.

همین مساله باعث شده اسماعیل برات، معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور از لغو مجوز 175 تور و آژانس گردشگری به دلیل تخلف از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر بدهد.

برات در توضیح بیشتر به فارس می گوید : سال 98 مجوز 150 تور و آژانس گردشگری لغو شد که 56 مورد آن مربوط به تهران بوده است. همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز 25مجوز آژانس و تور گردشگری به دلیل تخلف لغو شده که از این تعداد نیز 11 مورد مربوط به تهران است. به گفته معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور راه اندازی سامانه ثبت تور راه حل مناسبی برای برون رفت از مشکلات اینچنینی و کاهش تخلفات تورهاست که از طریق آن نیروی انتظامی هم به سامانه ثبت تور دسترسی دارد و می تواند تورها را رصد و امنیت شان را بررسی کند.

برات ادامه می دهد : این سامانه در حال حاضر به بهره برداری رسیده و به صورت دقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نتایج موثر در کاهش تخلفات تورها دارد.