آرشیو پنجشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۴۸
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

اکران فیلم سینمایی «هفت و نیم» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی که قرار بود از هشتم مردادماه به صورت آنلاین آغاز شود به تاخیر افتاد، از این رو پخش این فیلم از سه شنبه 14 مردادماه ساعت 20 از فیلیمو و نماوا خواهد بود. «هفت ونیم» محصول مشترک ایران و افغانستان است که در فستیوال بین المللی فیلم بوسان در سال گذشته افتتاح شده است. فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغان و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می کند و قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار می شود، اما هرکدام از آنها به نوعی درگیر مساله ای هستند.

 فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه کنندگی سید حمد احمدی که براساس فیلمنامه ای از پیمان عباسی یک ماه پیش آغاز شده بود، با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی ادامه دارد و به تازگی آسیا تاشکین بازیگر کشور ترکیه نیز به جمع بازیگران این فیلم پیوسته است. مهدی هاشمی، مهران احمدی، سیما تیرانداز، بهناز جعفری، مهران رجبی و پژمان جمشیدی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 برنامه «ما ایرانی ها» ویژه عید قربان با حضور سالار عقیلی، امروز پنج شنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. «ما ایرانی ها» می کوشد با دعوت از چهره های مردمی و خیرانی که به ایجاد حال خوب در جامعه کمک می کنند، این چهره های عمدتا گمنام را به مردم معرفی کند.  این برنامه با محوریت فعالیت های خیرخواهانه اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی هر هفته پنج شنبه ها ساعت 22 با یک سوژه جدید روی آنتن می رود.