آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۰۸
اقتصادی
۱۰

نوبخت: دولت نیمی از هزینه خط سه مترو شیراز را پرداخت می کند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر خود به استان فارس گفت: به نیابت از دولت اعلام می کنیم که 50 درصد از آنچه در ارتباط با سرمایه گذاری و مخارج پروژه خط سه قطار شهری شیراز هست را پرداخت خواهیم کرد تا مردم بتوانند هرچه سریع تر از مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت پنجشنبه در آیین کلنگ زنی خط سه قطار شهری شیراز افزود: آنچه که شهرداری های سراسر کشور تحت عنوان مترو و قطار شهری در دست انجام دارند 50 درصد منابع اوراق مشارکت و اسناد خزانه آن از جانب دولت است.

وی اظهار داشت: دولت تا انتهای اجرا و بهره برداری این پروژه (خط سه مترو شیراز) در کنار شهرداری و شورا است و هر مقدار که پول لازم داشته باشد پرداخت خواهد شد.

فاز اول پروژه خط سه قطار شهری شیراز به طول 9 کیلومتر با سه ایستگاه با اعتبار هزار و 250 میلیارد تومان در این آیین آغاز شد که این فاز در طول پنج سال به بهره برداری می رسد.

برای خرید دارو هم اجازه صادرات نفت نمی دهند

وی اضافه کرد: امروز در سخت ترین شرایط تحریم تاریخ قرار داریم، سیاست برخی کشورها در گذشته، نفت در برابر غذا بود و به کشورهایی مانند عراق اجازه می داد که در برابر غذا و دارو صادرات نفت داشته باشند اما این نابکاران این را نیز از کشور ما دریغ کرده اند و حتی اجازه نمی دهند که به زعم خودشان، ما برای خرید دارو برای بیماران خاص هم نفت صادر کنیم.

وی گفت: آنچه که امروز انجام می دهیم کارهایی است که خارج از اراده آنها است و اگر می خواستیم با اراده آنها انجام دهیم که در هشت سال دفاع مقدس کار نظام ساخته بود و همان طور که آن هشت سال را پشت سرگذاشتیم این دوران را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

وی اضافه کرد: تمام تلاش آنها این بود که منابع ما آنقدر کاهش یابد که مردم تحت فشار قرار بگیرند و معترض شوند اما با استفاده از ظرفیت ها در سازمان برنامه و بودجه است که اجازه ندادیم پرداخت حقوق کارمندان و یارانه ها به تعویق بیفتد که تمام اینها ناشی از یک برنامه اضطراری ویژه است که برخلاف خواست دشمنان در حال اجرای آن هستیم.