آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
شهرستان ها
۷

وجود 800 جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - خبرنگار کیهان : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان دارای 800 جاذبه گردشگری است، گفت: همچنین چند تپه تاریخی با قدمت 8 هزار سال در استان وجود دارد.

مهرداد جوادی 12 مردادماه در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در چهارمحال و بختیاری با حضور سفیر اتریش با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای 800 جاذبه گردشگری است، اظهار کرد: بافت های تاریخی، طبیعی وعشایری موجب شده است که این استان قابلیت گردشگرپذیری در چهار فصل سال را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان هرساله مقصد گردشگرانی از استان های ایران و کشورهای خارجی است، این استان امروزه با داشتن 49 اقامتگاه بوم گردی نگین بوم گردی است، این استان ظرفیت های خوبی در حوزه هتل، هتل آپارتمان و خانه مسافر دارد.

وی با بیان اینکه چند تپه تاریخی با قدمت هشت هزار سال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: 728 اثر در استان ثبت ملی شده است، همچنین 12 هزار هنرمند در صنایع دستی در استان فعالیت می کنند.

جوادی ادامه داد: جاذبه های بکر مهم ترین مزیت در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری است، وجود چشمه سارها، رودخانه های خروشان و منابع آبی یک ظرفیت بزرگ برای گردشگری در بحث تفریح آبی است و پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذار در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کوهنوردی، صخره نوردی، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و رفتینگ از ورزش های آبی این استان در حوزه گردشگری است.