آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
جامعه
۱۰

دستگیری 244 سارق و 53 محکوم فراری در مرحله سوم طرح کاشف پلیس تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 244 سارق و 53 محکوم فراری در اجرای سومین مرحله از طرح کاشف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه طرح «کاشف3» در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سومین مرحله از طرح کاشف در سال جدید در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در این طرح 244 سارق دستگیر و 49 باند متلاشی شد. رحیمی افزود: این افراد جرایمی مثل قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز در پرونده های خود داشتند.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از این متهمان دارای سوابق قبلی هستند، ادامه داد: در این طرح 53 نفر از محکومان فراری که سال های سال به زندان رجوع نکرده بودند، دستگیر شدند و 8 قبضه سلاح گرم و جنگی از آنها کشف شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این رابطه چهار هزار و 255 فقره سرقت کشف شده است گفت: اعضای چهار باند که بالغ بر هزار و 600 فقره کلاهبرداری انجام داده بودند، دستگیر شدند.

رحیمی بیان کرد: اعضای باند جعل اسناد که با جعل نام و نشان نهادهای مختلف از شهروندان اخاذی می کردند نیز در این طرح شناسایی و دستگیر شدند. وی با اشاره به شناسایی اعضای باند سازنده طلاهای کم عیار که سال های سال فعالیت داشتند خاطرنشان کرد: این افراد بالغ بر 400 کیلو مس را در طلاها مخلوط می کردند.