آرشیو یکشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۴
ایران زمین
۶

24 هزار ماهی در سوادکوه تلف شد

24 هزار قطعه ماهی به علت آلودگی ناشی از پساب یک شرکت در سوادکوه تلف شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه گفت: آب رودخانه اوتی جو در منطقه مهدی آباد شیرگاه روز چهارشنبه 15 مرداد ماه به رنگ نارنجی درآمده بود.

ابراهیم فلاحی افزود: کارشناسان پس از بررسی متوجه شدند پساب یک شرکت با بار اسیدی بسیار بالا بدون تصفیه وارد رودخانه شده است.

او با بیان اینکه این اتفاق مردادماه سال 96 هم از طریق یک شرکت که اقدام به رهاسازی پساب کرده ، رخ داده بود، گفت: برای این موضوع به مرجع قضایی شکایت کردیم و شرکت محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه ادامه داد: شرکت برای اکسید زدایی فلزات از اسید استفاده می کند و این پساب به عنوان پسماندهای ویژه محسوب می شود.

او با بیان اینکه 3 تا 4 تن پسماند همچنان در شرکت باقی مانده است، افزود: حجم آلودگی امسال بسیار بیشتر از سال 96 بود و 24هزار قطعه ماهی به علت آلودگی ناشی از پساب این شرکت تلف شدند.

فلاحی گفت: شیب و آورد رودخانه بسیار کم است که به همین دلیل پساب های اسیدی رسوب گذاری کرده و آسیب زیادی به رودخانه زده و محیط زیست رودخانه را تا شعاع دو کیلومتر از بین برده است.

او افزود: برای این موضوع شکایت آماده کردیم و امروز تسلیم مقام قضایی خواهیم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه گفت: آب این رودخانه به زمین های کشاورزی هم می ریزد و مردم می توانند از این شرکت شکایت کنند.

از سوی دیگر محمدعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن تایید این موضوع، اظهار کرد: این کارخانه در زمینه تولید پیچ  در شهرک صنعتی بشل فعالیت می کند و با وجود داشتن تصفیه خانه، به دلیل نداشتن راهبردی مناسب، موجب آلوده شدن رودخانه و آب آن شد و مرگ 24 هزار ماهی را به همراه داشت.