آرشیو یکشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۳
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

یادی از شهید مدافع حرم مصطفی خوش محمدی

از فاو تا سوریه

شهید مصطفی خوش محمدی متولد سال 1342 در چالوس بود. همزمانی دوران جوانی اش با جنگ تحمیلی باعث شد در جبهه های نبرد حضور پیدا کند و به سپاهیان لشکر 25 کربلا بپیوندد. او در این دوران در عملیات های متعددی از جمله عملیات والفجر8 و والفجر 2 شرکت کرد.

«عملیات در زمستان انجام شد که هوا بسیار سرد بود. آموزش آبی خاکی با وجود هوای سرد منطقه و تمرینات شبانه و روزانه در بهمنشیر آموزش ها را طاقت فرسا کرده بود طوری که بچه ها باید در روز 10 تا 12 ساعت در آب تمرین می کردند. ساعت هفت، هفت و نیم شب بود که نیروها وارد آب شدند ساعت 10 و نیم عملیات آغاز شد و الحمدلله نیروها توانستند با هوشیاری و توانایی به داخل جزیره نفوذ کنند و شهر فاو که ماموریت لشکر بود را به تصرف خود درآورند. خدا را شکر با کمترین شهید و مجروح توانستیم وارد شهر شویم و دشمن را غافلگیر کنیم.»

حمله تکفیری ها به سوریه باعث شد تا بار دیگر این رزمنده کهنه کار تخریب چی عزم رفتن به جبهه های جهاد را کند، از این رو از طریق تیپ 45 جوادالائمه در سمت معاون هماهنگ کننده تیپ 45 و تخریب چی حرفه ای به سوریه رفت. او در طی سال ها جنگ سوریه بارها برای نبرد با تروریست های تکفیری و دفاع از حرم عمه سادات به این کشور رفت و از دی ماه سال 95 چندین بار به جبهه های سوریه اعزام شد.

مصطفی خوش محمدی سرانجام در مرداد سال 96 در بمباران جنگنده های آمریکایی در مرز عراق و سوریه به شهادت رسید.