آرشیو یکشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۳
اخبار کشور
۹

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دادگاه متهمان پرونده غله احتمالا علنی برگزار می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادگاه متهمین پرونده اداره کل غله استان به زودی برگزار می شود و احتمال برگزاری علنی این دادگاه وجود دارد.

یدالله موحد با بیان اینکه امروز برخورد با مفاسد اقتصادی در اولویت اقدامات قوه قضائیه است اظهار داشت: در دادگستری استان کرمان نیز پرونده های فساد اقتصادی در اولویت رسیدگی بوده و سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن این پرونده ها را به نتیجه و صدور حکم برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه دادگستری استان کرمان همواره در برخورد و مقابله با مفاسد اقتصادی پیش قدم بوده است یادآور شد: در سال های گذشته نیز مواردی از دستگیری ها را در استان کرمان داشته ایم که منتسبین به مسئولان و افراد خاص بودند.

موحد با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها پرونده مفاسد اقتصادی استان که به صورت جدی مطرح است پرونده مدیرکل غله استان است که اطلاع رسانی آن نیز به صورت شفاف انجام شده است افزود: تعدادی پرونده خرد هم وجود دارد که رسیدگی به آنها در دستور کار است.

به گزارش تسنیم دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان از صدور کیفرخواست برای 21 متهم پرونده اداره کل غله استان کرمان و ارسال آن به دادگاه خبر داد و با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده در حال حاضر در بازداشت است، خاطر نشان کرد: در این پرونده اتهاماتی از جمله اختلاس، رشاء و ارتشاء، پولشویی، تحصیل مال از طریق نامشروع، حمل، نگهداری و استعمال موادمخدر، تحصیل امتیاز از طریق نامشروع و تمرد از ماموران در حین انجام وظیفه مطرح است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: در راستای رسیدگی به این پرونده با شناسایی، تعقیب، تحقیق، جمع آوری ادله و صدور کیفرخواست برای 21 متهم، کار بسیار سنگین و تخصصی در مدت دو ماه انجام شده است.