آرشیو یکشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۳
اخبار کشور
۱۱

آلودگی محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس پاکسازی شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی محدوده سکوهای نفتی عربستان (واقع در 45 کیلومتری جنوب بوشهر) پاک سازی شد.

محمد قاسمی روز شنبه در تشریح این عملیات اظهارکرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته با دریافت تصاویر ماهواره ای و اطلاعات موجود مبنی بر آلودگی آب دریا در سکوهای نفتی عربستان و 45 کیلومتری جنوب بوشهر بلافاصله تیم های رسیدگی به آلودگی مشتمل بر تیم مدیریت و عملیات سانحه تشکیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به جهت وزش و سرعت باد و موج (بر اساس مستندات مربوط به آلودگی در موقعیت های گزارش شده) جهت جست و جو و ردیابی هر چه بهتر آلودگی، الگوی مدنظر برای پاک سازی تعیین شد.

وی افزود: عملیات شناور ناجی 18 به سمت سکوهای نفتی عربستان (سکوهای العربیه) جهت پایش، بررسی و نمونه برداری از آلودگی حادث شده اعزام شد.

قاسمی اظهار کرد: در چهار مایلی سکوهای یاد شده آلودگی نفتی به صورت رقیق و پراکنده به شعاع 500 متر مشاهده شد و فاصله این آلودگی تا بندر بوشهر 74 مایل دریایی گزارش شد.

وی گفت: در این راستا با هماهنگی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پایش هوایی در مناطق ساحل باشی و سکوهای نفتی عربستان انجام شد و واحد هوایی نیز آلودگی را در محدوده سکوهای نفتی عربستان تشخیص داد.

قاسمی بیان کرد: برای تعیین منشاء آلودگی، نمونه برداشته شده از دریا به اداره کل محیط زیست استان بوشهر تحویل شد.

وی یادآور شد: همچنین پایش هوایی نیز برای بررسی بیشتر نقاط آلودگی از حدفاصل بندر بوشهر تا لاور به صورت ساحلی انجام شد و اثرات آلودگی ها بر این سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت.