آرشیو سه‌شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۵
اخبار کشور
۹

استاندار لرستان: حکم انحلال شرکت سیمان خرم آباد صادر شد

استاندار لرستان با اشاره به صدور حکم انحلال شرکت سیمان خرم آباد گفت: بین سهامداران این کارخانه، بانک و سهامداران مشکل جدی وجود دارد و همین امر موجب ایجاد مشکلات حقوقی شده است.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی، در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه سیمان خرم آباد اظهار داشت: کارخانه سیمان شاید بیش از 20 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و بعد در استان دچار مشکل و متاسفانه متوقف شد.

وی با بیان اینکه از ابتدا پیگیر مسائل و مشکلات مربوط به کارخانه سیمان خرم آباد بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر بین سهامداران این کارخانه اختلافاتی به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین بین بانک و سهامداران نیز متاسفانه اختلاف جدی وجود دارد گفت: بانک نزدیک به سه میلیارد تومان وام ریالی و حدود 23 میلیون یورو وام ارزی به این کارخانه پرداخت کرده است.

خادمی با بیان اینکه خوشبختانه پرداخت این تسهیلات ارزی باعث شده که بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز کارخانه وارد استان شود.

وی با اشاره به آماده سازی، فونداسیون برای نصب دستگاه ها در این کارخانه تصریح کرد: بعد از این اقدامات اختلافات به وجود آمد، نخستین  اختلاف با بانک صورت گرفت، بانک مقداری نسبت به اهلیت افرادی که قرار بوده کارخانه را ایجاد کنند مشکل دارد، همچنین بین خود افراد و سهامداران نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه البته بعدها دوباره مشکلاتی از طریق دستگاه های اجرایی پیش آمد گفت: محل قرار گیری این کارخانه، بحث محیط زیست و معادن مربوط به این کارخانه مشکلاتی بود که وجود داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما این مشکلات را تا حدود زیادی حل کردیم، اما بحث اختلاف با بانک هنوز حل نشده است، ما خیلی پیگیری کردیم اما حل نشد.

خادمی تصریح کرد: علیرغم همه پیگیری ها، کار در این کارخانه انجام نشده و آخرین اخباری که ما داریم این است که دادگاهی حکم به انحلال شرکت داده است و احتمالا بحث ورشکستگی شرکت را مطرح می کند.

وی ادامه داد: بحث های حقوقی که بین افراد وجود دارد امیدواریم از طریق دستگاه قضایی حل شود و بتوان موضوع را پیگیری کرد.