آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۷
فناوری
۱۷

اخبار

برخورد با گرانفروشی اپراتورها تشدید شد

معاون اول رئیس جمهوری در نامه ای به وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اموراقتصادی و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داده تا براساس مصوبه جدید رگولاتوری برای برخورد با گرانفروشی اپراتورها، با شرکت های متخلف در این زمینه برخورد کنند.به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری  با مخاطب قرار دادن وزارتخانه های ارتباطات، اقتصاد، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و استناد به مصوبه 304 تاکید کرده که رگولاتوری می تواند دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را در صورت عدم رفع تخلف از مقررات تعرفه ای، ظرف مدت 48 ساعت از زمان ابلاغ به دارنده پروانه و تا زمان رفع کامل تخلف به ازای هر روز تاخیر در رفع هر تخلف، تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالانه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده جریمه کند.

آغاز به کار نمایشگاه مجازی اینوتکس

امسال به دلیل جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه اینوتکس 2020 به صورت مجازی آغاز به کرد و تا 25 مرداد ماه برپاست.این رویداد و بخش های جانبی آن به صورت مجازی برگزار می شود به گونه ای که غرفه ها و فضای نمایشگاه به صورت سه بعدی مدل سازی شده و مشارکت کنندگان ضمن دریافت این غرفه ها، امکان معرفی محصولات یا خدمات خود، اشتراک گذاری فیلم، عکس و کاتالوگ را در غرفه خود خواهند داشت.علاوه بر آن امکان گفت و گو و چت بازدیدکنندگان از غرفه، حضور در رویدادهای مجازی و برقراری جلسات با سرمایه گذاران و استارتاپ ها به صورت غیرحضوری پیش بینی شده است.

روسیه گوگل را جریمه کرد

دادگاهی در مسکو گوگل را به دلیل فیلترنکردن محتوای ممنوع در روسیه 1.5 میلیون روبل معادل بیش از 20 هزار دلار جریمه کرد. این سومین بار است که گوگل در روسیه بر سر این موضوع جریمه می شود.به گزارش ایسنا، طبق قانون روسیه، موتورهای جست و جو ملزم هستند لینک های مربوط به صفحات اینترنتی حاوی اطلاعات ممنوع را از نتایج جست و جو حذف کنند. این شرکت پیش از این در ژوئیه 2019 به میزان 700 هزار روبل و در دسامبر سال 2018 به میزان 500 هزار روبل جریمه شده بود. رویترز در خبر جداگانه دیگری گزارش داد، دانمارک که از سانسور محتوای دانمارکی مربوط به یک اختلاف درباره کپی رایت توسط گوگل به خشم آمده، اعلام کرد به دنبال گفت و گو با شرکت آلفابت در این خصوص است.