آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۷
حوادث
۱۲

کلاهبرداری با فروش مجازی غلات دام و طیور

گروه حوادث:  اعضای یک باند که با انتشار آگهی فروش غلات برای دام و طیور در فضای مجازی بیش از 18 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.

 سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا در یکی از استان های شمالی کشور مبنی بر «کلاهبرداری در بازارهای آنلاین با موضوع فروش غلات، دام و طیور» موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. مجرمان با تهیه فاکتورها و بارنامه های جعلی و ارسال به طعمه هایشان، اعتماد آنها را جلب کرده و پس از دریافت پول از آنها با استفاده از خرید طلا اقدام به خروج وجوه از چرخه بانکداری می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد قابل توجهی فاکتورهای فروش جعلی، گوشی تلفن همراه، سیم کارت، کارت ملی و کارت بانکی افراد مختلف به دست آمد.

سرهنگ نوروزی ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را بالغ بر 18.6 میلیارد ریال برشمرد و در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی های جعلی به منظور فریب شهروندان در قالب پرداخت کل مبلغ یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می کنند، قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب های معرفی شده نکنند.