آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
ورزشی
۹

«نظارت» حلقه مفقوده در صدا وسیما

حالا دیگر شنیدن هیچ حرفی در شبکه های تلویزیونی و حتی رادیویی برای مردم تعجب آور نیست! از کل کل های بچگانه گرفته تا غرض ورزی های شخصی و به تازگی هم شوخی های ناپسندی که حتی قابلیت مکتوب شدن هم ندارند.

به گزارش ایسنا، در هفته های اخیر چندین بار شاهد حاشیه سازی های مجری های تلویزیونی روی آنتن زنده بوده ایم. صحبت های بو داری که به مدد فضای مجازی زود به مشام همه رسیده و شخص متکلم را برای مدتی سر زبان ها انداخته و البته در این بین فالوورهایی هم برایش ارزانی داشته است.

گویی مسابقه ای میان مجری ها و گوینده های صداوسیما شکل گرفته بدین ترتیب که هر کس حرف های پرحاشیه تری را روانه آنتن کند، مسابقه را برده است!

حالا مجری شبکه ورزش در یک هنرنمایی جدید شوخی ناپسند و ادامه داری را با یک مربی فوتبالی روی آنتن زنده مطرح می کند. حرف هایی که به نظر نمی آید ناخواسته یا سهوی بوده باشند. چراکه مجری با ادامه دادن آنها و پوزخندهایش نشان می دهد که کاملا خودخواسته و آگاهانه اینچنین از آنتن صداوسیما برای حرف های بی محتوایش استفاده می کند.

در این روزها ویدئوی قسمتی از برنامه «فوتبال یک» با اجرای مجتبی پوربخش و مکالمه تلفنی اش با علی نظر محمدی (مربی رایکا بابل)، در شبکه های اجتماعی دست به دست شده و برخی را حیرت زده و عده ای دیگر را ناراحت و خشمگین کرده است؛ ویدیویی که خود این مجری بعد از انتشار آن در صفحه اش وقتی با واکنش های تند مخاطبانش روبه رو شد، مجبور به حذف آن شد.

البته این مجری هم به سرنوشتی مشابه دیگران دچار شده و فورا از صحنه سیما حذف می شود و در این بین حتی تمهید انتشار خبر تصادف و آسیب دیدگی پیش از اجرای برنامه هم برایش راهگشا نیست. اما واقعیت این است همان طور که آب رفته به جوی برنمی گردد، حرف هایی که روی آنتن زنده مطرح می شود هم به سختی جبران خواهد شد و در این میان شاید تنها راه حل این باشد که صداوسیما با باریک کردن مجرای ورودی برای مجریان و کارشناسان، مولفه های سختگیرانه تر و البته کارشناسانه تری را برای ورود افراد در نظر بگیرد تا در خروجی اش این اندازه فراخ و مزدحم نباشد.