آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
جامعه
۱۰

پایان رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» و متهمان مرتبط

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی وقت حوزه ریاست قوه قضائیه و متهمان مرتبط با وی برگزار شد و متهمان به بیان آخرین دفاع خود پرداختند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، طی روز های گذشته جلسات رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و دیگر متهمان پرونده به ریاست قاضی بابایی برگزار شد و متهمان هر یک به بیان آخرین دفاع خود پرداختند. دیروز سه شنبه نیز آخرین جلسه این دادگاه برگزار شد. متهم طبری در ابتدای دفاعیات خود ضمن رد تمام اتهامات خود گفت: من تمام 16 اتهامی که در کیفرخواست آمده است را رد می کنم. آخرین دفاع را وکیلم انجام می دهد، چون من حقوقی نیستم و از مسائل حقوقی چیزی نمی دانم. وی در بخش دفاعیات مربوط به ارتباطش با افرادی همچون دانیال زاده و نیاز آذری اظهارداشت: نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفت درب اتاق من بر روی دانیال زاده باز بود، او همسایه من بود. نیازآذری هر موقع به ایران می آمد به من سر می زد، آن هم نه در دفتر کارم بلکه در محل دیگری با پول خودم نه از پول بیت المال با او صبحانه می خوردیم. متهم طبری در بخشی از اظهاراتش گفت: در کیفرخواست یکی از دلایل وارد ساختن اتهام به من روابط تنگاتنگ با حسن نجفی بیان شده است این درحالی است که من پیش از ورود به قوه قضائیه با آقای نجفی دوست بودم؛ رابطه دوستی 35 ساله خود با نجفی را در جلسه دادگاه وصف کردم. در ادامه وکیل متهم طبری گفت: به عنوان آ خرین دفاع 18 مورد لایحه مکتوب و جداگانه تقدیم دادگاه می کنم که البته ناقص و ناتمام است و تقاضای هفت روز فرصت دارم که یک لایحه دیگر برای کشف حقیقت تقدیم دادگاه کنم.

در ادامه جلسه دادگاه، متهم مشایخ و وکیل وی، وکیل متهم دانیال زاده وکیل متهمان مهرصادقی و تن پوشان، متهم تن پوشان، وکیل متهم علیزاده، وکیل متهم قاسم زاده، متهم مصدق، متهم زاهدیان و وکیل وی، متهم فرهاد پور، متهم ترکمان و وکیل وی، وکیل متهم حیدری فرد، متهم هنرور و وکیل وی و متهم حسین حاج رضا به بیان آخرین دفاعیات خود در برابر اتهامات وارده پرداختند.

رئیس دادگاه در پایان، ختم رسیدگی به پرونده اکبر طبری و سایر متهمان را اعلام کرد و گفت: حکم دادگاه در زمان قانونی صادر خواهد شد.