آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

احضار وزیر خارجه عراق به اتهام فساد!

دستگاه قضایی عراق وزیر خارجه این کشور را به اتهام فساد و تضییع بیت المال، به دادگاه احضار کرد.

نهاد موسوم به «هیئت پاکدستی» وابسته به دستگاه قضایی عراق، «فواد حسین» را احضار کرد تا از او بخواهد در باره تضییع بیت المال توضیح دهد. هیئت مذکور به درخواست 30 نماینده پارلمان عراق، دست به این اقدام زده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبر مذکور را عصر روز دوشنبه، برخی رسانه های عراقی به نقل از «یسری رجب» نماینده کرد پارلمان عراق، رسانه ای کرده اند. فواد حسین قبلا وزیر دارایی عراق نیز بوده است.

یسری رجب طی مطلبی در فیس بوک نوشت: دستگاه قضایی کشور برای فواد حسین وزیر دارایی در دولت مستعفی قبلی، بر اساس ماده 340 ، احضاریه صادر کرده و دلیل آن نیز تضییع بیش از 6 تریلیون دینار و سوءاستفاده از پستش در این دولت است.

یسری رجب همچنین، با اشاره به گستردگی فساد در منطقه کردستان عراق، درباره علل نرسیدن حقوق به کارمندان این منطقه، گفت: پول هایی که به منطقه کردستان داده شده تا امروز به دست کارمندان نرسیده و حقوق آنها پرداخت نشده است. (این) پول ها به جیب فاسدان در احزاب کرد می رود.

خبر دیگر اینکه، جمعی از عراقی ها مقابل ساختمان استانداری «دیوانیه» تظاهراتی را در اعتراض به خواسته استاندار برای بازگشایی ساختمان بر پا کردند. اما در ادامه، این تظاهرات از چارچوب خود خارج شد و تعدادی از معترضان ساختمان استانداری را آتش زدند.