آرشیو چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۹۵۸
شرکت ها
۲۹
پتروشیمی

افتتاح بزرگ ترین کارخانه پلیمری درخوزستان

دنیای اقتصاد : بزرگ ترین واحد تولیدی محصولات پلیمر و نخستین کارخانه تولیدی صنایع کمپاد و گرانول خوزستان توسط شرکت «شمس جاوید اروند» افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

 این کارخانه در حوزه تولید کمپاد و گرانول با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 100 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم و به صورت سالانه 10 هزار تن انواع محصولات شیمیایی با تامین مواد اولیه داخلی و خارجی برای ارائه به بازار هدف داخلی و خارجی تولید و صادر می کند. همچنین با استفاده از پسماندهای پتروشیمی در راستای صادرات کالا به میزان 65 میلیون دلار ارز وارد کشور می شود.

این شرکت در حوزه تولید وکس و پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر 169 میلیارد و 425 میلیون ریال به صورت سالانه 5 هزار و 300 تن با تامین مواد اولیه داخلی این نوع مواد شیمیایی را برای بازار داخلی تولید می کند و ارزش ماشین آلات این بخش کارخانه بالغ بر 11 میلیارد و 50 میلیون ریال است.

همچنین در بخش دیگری از این کارخانه پروژه تولید نایلون و نایلکس با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 5 هزار تن امروز به بهره برداری رسید که در این بخش برای 20 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد. همچنین ماشین آلات خریداری شده با اعتباری به ارزش 60 میلیارد ریال بوده که این حوزه طی  6 ماه، 108 میلیون دلار برای کشور ارزآوری می کند.

کارخانه تولیدات پلیمری این شرکت در بخش بازیافت ضایعات پتروشیمی - کلوخه بالغ بر 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده که با خرید ماشین آلات به ارزش 10میلیارد ریال به صورت سالانه بیش از 2 تن ظرفیت تولید را دارد؛ در این بخش نیز برای 10 نفر به طور مستقیم و 30 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است؛ از مواد تولید شده در این کارخانه می توان به دستگاه بسته بندی خودرو تولید چسب و بیشتر صنایع مادر اشاره کرد.