آرشیو پنجشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

درگیری های خونین در «بنگلور» هند به دنبال اهانت به مقدسات اسلامی

تجمع مردم شهر «بنگلور» هند در اعتراض به انتشار پیامی توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص)، به خشونت کشیده شد و تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

مسلمانان فلات «دکن» در جنوب هند دیروز در اعتراض علیه توهین نسبت به رسول اکرم(ص)، دست به تجمع و تظاهرات زدند. تجمع اعتراضی مردم «بنگلور» مقابل منزل یکی از سیاستمداران هندی، به خشونت کشیده شد و در نتیجه آن، سه تن به ضرب گلوله پلیس، کشته شدند. گفته می شود یکی از وابستگان این سیاستمدار هندی، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی فیس بوک، به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) توهین کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس بنگلور ادعا کرد، معترضان خشمگین وسایل نقلیه را آتش زده و با نیرو های امنیتی درگیر شدند. طی این درگیری ها، 110 نفر بازداشت شدند. همچنین، کمیسر پلیس بنگلور اعلام کرد، 60 نیروی پلیس این شهر در مواجهه با معترضان خشمگین، زخمی شدند. درپی این درگیری ها، در دو منطقه بنگلور مقررات منع آمد و شد اجرا شد. وزیر ایالت «کارناتاکا»، که بنگلور مرکز آن است، کشته شدن دو معترض را تایید کرد. به گزارش فارس، او همچنین در پیامی ویدئویی، از معترضان خواست آرام باشند و قول داد که عدالت را اجرا کند.

گفتنی است، بنگلور که شهری سر سبز و پر باغ است و به عنوان مرکز فناوری اطلاعات هند خوانده می شود. این شهر معمولا آرام و کمتر صحنه درگیری بوده است. نکته قابل توجه آن که ، بنگلور مدتی تحت حکمرانی «حیدرعلی» و «تیپوسلطان»، که شیعیان معتقدی بوده اند، قرار داشته و مراسم مذهبی، که امروز هم در این شهر و توسط اقلیت مسلمان بر گزار می شود، یادگار آن دوره است. از این رو، باید توجه داشت که مسلمانان گرچه اقلیت هستند، اما جمعیت و ظهور اجتماعی آنها، زیاد و گسترده است.