آرشیو پنجشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۳۰
زندگی
۱۳

حق با شماست

 #آب_فاضلاب

یک شهروند: هزینه دفع فاضلاب با هزینه مصرف آب شهروندان یکسان شده است، چرا؟ بهتر نیست برای رعایت حقوق شهروندی، کنتور مخصوص دفع فاضلاب در منازل  نصب شود؟

#ارز_محدودیت

یک شهروند: بهتر است مسوولان کشور با توجه به محدودیت های صادرات نفت، به جای ارز، کالاهای قابل معامله بین المللی دریافت کنند، چراکه علاوه بر تامین کالاهای داخلی، بازار فروش بین المللی خوب آن نیز به سود کشور است.

#شکر_دولتی

 فکری از تهران:  قیمت شکر افزایش بسیاری داشته است و دیگر شاهد توزیع این کالا به قیمت دولتی نیستیم.

#شهریه_مدارس

 ثابت از تهران: به علت افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی، مدارس دولتی پذیرای دانش آموزان بسیاری شده و ظرفیت ثبت نام ندارند.

#گرانی_روانشناسی

 ابراهیمی از تهران: رئیس سازمان نظام روانشناسی گفته نیاز مردم به خدمات مشاوره در دوره کرونا بیش از دو برابر شده است. اما در این شرایط هنوز هم تعرفه های روانشناسی بسیار گران است و شرکت های بیمه گر هم زیر بار بیمه کردن این خدمات نمی روند.

 
جوابیه

در پی درج پیامی در روز سه شنبه مورخ 31/04/1399 با عنوان «ارائه تسهیلات خرید موتورهای برقی به شهروندان» مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با ارسال نمابری اعلام کرد: شهرداری تهران در ادامه سیاست ها و راهکارهای خود در جهت کاهش آلودگی هوای تهران به خریداران دوچرخه های معمولی و موتورسیکلت های برقی تسهیلاتی ارائه می دهد که به خریداران دوچرخه های معمولی حداکثر دو میلیون و 500 هزار تومان و برای دوچرخه های برقی پنج میلیون تومان که 80 درصد قیمت دوچرخه تسهیلات ارائه می دهد و برای خرید موتورسیکلت های برقی تا 13 میلیون وام 4 درصد می دهد که اولویت با کسانی است که از طریق موتورسیکلت امرار معاش می کنند همچون پیک موتوری ها که تردد بیشتری در سطح شهر دارند از این تسهیلات بهره مند می شوند.