آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۳۱
حوادث
۱۹

معمای کشف تکه های بدن انسان در پایتخت

پلیس پایتخت دو نیم تنه مردی را در سطل های زباله در کهریزک تهران در حالی یافت که از سر مقتول اثری نیست. پلیس جنایی تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت هولناک را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، ساعت 11 چهارشنبه بیست ودوم مرداد امسال، مرد کارتن خوابی در محله خزانه در حال جمع آوری ضایعات بود که در سطلی با نیم تنه مردی روبه رو شد. او با دیدن این صحنه وحشت کرد و با فرار از مقابل سطل زباله، سمت چند نفر از کارگران پسماند شهرداری رفت و موضوع را به آنها اطلاع داد. با حضور ماموران کلانتری در محل مشخص شد دستان و نیم تنه بالای پیکره یک انسان است اما از بقیه بدن خبری نیست.

موضوع کشف این نیم تنه انسان به محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد و با هماهنگی قضایی، نیم تنه کشف شده به پزشکی قانونی منتقل شد. پرونده ای دراین باره در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران دراین باره آغاز شد. بررسی های اولیه نشان داد که از مرگ این مرد که به نظر می رسید بین 20 تا 40 ساله است، شش ساعت گذشته و به احتمال زیاد او در مکان دیگری به قتل رسیده و عامل یا عاملان این جنایت جسد او را مثله کرده و بخشی از آن را به این سطل زباله آورده و با رهاکردن آن متواری شده اند. ماموران جنایی به جست وجوها ادامه دادند تا این که واپسین ساعات چهارشنبه شب گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می داد، کارگران پسماند شهرداری در سطل زباله ای پاها و نیم تنه پایین یک مرد را در حوالی کهریزک یافته اند. ماموران به محل اعزام شده و با یافتن این نیم تنه و پاها آن را به پزشکی قانونی منتقل کردند تا آزمایش دی ان ای روی دو بخش نیم تنه انجام و معلوم شود هردو پیکر متعلق به یک مرد است یا خیر. تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و یافتن سر او ادامه دارد. همچنین قرار شد دوربین های اطراف محل رهاکردن اجساد هم مورد بررسی قرار گیرد تا شاید ردی از قاتل یا قاتلان به دست آید.