آرشیو دوشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۷۴۳۷
ایران زمین
۱۱

هشدار درباره ناامن بودن 3300 استخر ذخیره گاه آب

استخرهای کشاورزی هر ماه جان 3 اصفهانی را می گیرد

اصفهان: بیشترین آمار غرق شدگی ها در استان اصفهان مربوط به استخرهای کشاورزی است به طوری که از ابتدای امسال تا کنون 18 اصفهانی در استخرهای کشاورزی جان باخته اند. یعنی به طور متوسط این استخرها هر ماه جان بیش از سه نفر را گرفته است.

در استان اصفهان سه هزار و 300 استخر ذخیره آب کشاورزی وجود دارد. استخرهایی با ماهیت ژئوممبران که حالت لغزندگی دارند و ضریب غرق شدن را افزایش می دهند.  به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ابتدای سال تاکنون 68 مورد حادثه غرق شدگی در منابع آبی استان اصفهان به وقوع پیوسته است.

 به گزارش مهر، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه تا اواسط مهرماه ممکن است افراد نسبت به شنا کردن در منابع آبی تمایل داشته باشند، اظهارداشت: شنا کردن در تمام منابع آبی استان اصفهان ممنوع است و نسبت به خطر غرق شدگی هشدار می دهیم.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه 44 مورد از افرادی که دچار حادثه غرق شدگی شده اند جان باختند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون هشت نفر در کانال های انتقال آب استان اصفهان غرق شده اند.

وی افزود: 18 نفر در استخرهای کشاورزی و استخرهای باغ ها و 6 نفر هم در منابع ذخیره ای سدها و 12 نفر هم در رودخانه های استان اصفهان جان باخته اند. شیشه فروش هشدار داد: هیچکدام از منابع آبی استان اصفهان اعم از دریاچه سدها، رودخانه ها، کانال های توزیع آب و حتی استخرهای شخصی در باغ ها به علت نبود نجات غریق برای شنا کردن ایمن نیست و تا اواسط مهرماه شنا کردن در این منابع آبی با خطر غرق شدگی همراه است. وی اضافه کرد: بیشتر جان باختگان در منابع آبی استان اصفهان اعم از رودخانه، دریاچه سد و کانال های توزیع آب کشاورزی با تصور تسلط بر شنا وارد این منابع آبی شدند و درگیر جریان های ناگهانی شدند و نتوانستند خود را نجات دهند.