آرشیو شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۳
سیاست
۳

حضور نظامیان چین و ایران در رزمایش «قفقاز 2020» روسیه

نظامیان چین و ایران به همراه تعدادی دیگر از کشورها در رزمایش «قفقاز 2020» روسیه حضور خواهندیافت.

به گزارش تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع چین روز پنجشنبه اعلام کرد نیروهای نظامی چین به همراه نیروهای روسی در رزمایشی که اواخر ماه جاری میلادی در جنوب روسیه برگزار می شود، شرکت خواهندکرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع چین، در این رزمایش که «قفقاز 2020» نام دارد، نیروهای نظامی از کشورهای ایران، ارمنستان، بلاروس، میانمار، پاکستان و چند کشور دیگر نیز حضور خواهندداشت.

وزارت دفاع چین در ادامه گفت: نیروهای چینی در این رزمایش با خودروهای زرهی و تسلیحات سبک حضور می یابند. این رزمایش قرار است طی روزهای 21 تا 26 سپتامبر (31 شهریور تا 5 مهر) برگزار شود و تمرکز آن روی تاکتیک های دفاعی، محاصره کردن و فرماندهی و کنترل عرصه درگیری خواهدبود.

پیش از این نیز سرگئی شایگو، وزیردفاع روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود مانورنظامی فرماندهی ستادی راهبردی قفقاز2020 که از تاریخ 21 سپتامبر (31 شهریور) در خاک این کشور آغازخواهدشد، با حضور نیروهای نظامی 9 کشور خارجی برگزار شده و 9 کشور دیگر نیز ناظران نظامی به این رزمایش اعزام می کنند.

به گفته وزیردفاع روسیه، این مانورها با انجام مجموعه ای از اقدامات عملیاتی و آموزش رزمی نیروهای مسلح در سال جاری، پایان خواهدیافت.

شایگو یادآورشد: در طول برگزاری این مانورنظامی، مسائل مربوط به فرماندهی و کنترل گروه های رزمی، تشکیلات و واحدها در عملیات مشترک به منظور خاتمه دادن به درگیری های مسلحانه منطقه ای در رابطه با مقابله با تروریسم مورد بررسی قرار خواهدگرفت.