آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۲
ورزشی
۹

فاتح تنیس آمریکا، قهرمان مبارزه با نژادپرستی شد

نائومی اوساکا در حالی با شکست ویکتوریا آزارنکا برای دومین بار فاتح تنیس اپن آمریکا شد که پیام خود را در راستای مبارزه با نژادپرستی به بهترین شکل ممکن به همه دنیا رساند.

نائومی اوساکا هرگز شکست را در فینال یک گرند اسلم تجربه نکرده است. او بامداد دوشنبه در دیدار نهایی تنیس اپن آمریکا با یک بازگشت تماشایی ویکتوریا آزارنکا را در حالی 2 بر یک شکست داد که ست نخست را در 26 دقیقه با نتیجه 6 بر یک واگذار کرده بود. تنها هدف تنیسور ژاپنی قهرمانی در این بازی ها نبود. او زمانی که در بازی نخست در میدان حاضر شد همه توجه ها را به خود جلب کرد. روی ماسک این تنیسور نام «برونا تیلور» دیده می شد؛ کارمندی که سیزدهم مارس به دلیل شلیک گلوله یک پلیس در خانه اش کشته شد.  اوساکا مانند رقابت های سین سیناتی که از حضور در نیمه نهایی به خاطر مرگ جاکوب بلیک انصراف داد خود را در رقابت های اپن آمریکا هم به عنوان یک فعال در مبارزه با نژادپرستی نشان داد. تنیسور ژاپنی به همین منظور هفت ماسک را آماده کرده بود که نام افرادی که در سال 2020 به دلیل شلیک گلوله پلیس آمریکا کشته شده اند روی آنها دیده می شد. او در نخستین روزهای دومین گرند اسلم سال گفت: «ناراحت کننده است که هفت ماسک برای این تعداد اسامی کافی نیست. امیدوارم تا فینال صعود کنم تا همه را ببینید.»

یکی از سوال های مهمی که هنگام اهدای جام از بانوی شماره 9 جهان پرسیده شد درباره «هفت ماسک و هفت اسم» بود. اوساکا اظهار کرد: «تنها هدفم این بود که مردم دوباره درباره این موضوع شروع به صحبت کنند.»