آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۴۹۸۶
سیاست گذاری
۶

خبر

5/ 96 درصد بنگاه های کشور خرد هستند

معاون وزیر کار با بیان اینکه 5/ 96 درصد بنگاه ها خرد هستند، گفت: با توسعه شبکه سازی می توان به این بنگاه ها کمک کرد تا هم مشکل اندازه کوچک خود را مدیریت کنند و هم از فواید آن بهره مند شوند. عیسی منصوری در گفت وگو با خبرگزاری مهر، در مورد مشکلات بنگاه های کوچک و خرد در کشور، اظهار کرد: بنگاه ها در ایران معمولا در دسته بندی «کوچک و خرد» قرار می گیرند که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، مشخص شده 5/ 96 درصد بنگاه ها خرد هستند به این معنا که زیر 10 نفر کارکن دارند.

زمان احتمالی همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات اولیه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری صورت گرفته و امید است، در مهرماه احکام مربوط به این بخش صادر شود؛ به گونه ای که حداقل پرداختی به بازنشستگان پس از همسان سازی حقوق تنها 10 درصد از حقوق شاغلان همانند کمتر باشد.

به گزارش خانه ملت، محمد شریعتمداری روز سه شنبه پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که حدود 14 سال مورد تاکید کانون عالی بازنشستگان بود،  با مشارکتی که میان سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان صورت گرفت، مدل معینی برای تحقق این مهم از مردادماه اجرایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بنابراین همسان سازی حقوق در پرداخت افرادی را که بیش از 30 تا 35 سال در فعالیت های گوناگون تولیدی خدمت کرده اما از حداقل های مزد برخوردار بودند، در مردادماه شاهد بودیم.