آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۷۴۴۶
ایران زندگی
۵

وزیر بهداشت : 2000 نیروی جدید در اورژانس کشور بزودی استخدام می شوند

وزیر بهداشت دیروز در مراسم روز اورژانس  با قد ردانی از تلاشگران سازمان اورژانس کشور گفت: حضور بانوان در اورژانس پررنگ تر خواهد شد. به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ، سعید نمکی  افزود: تلاشگران اورژانس در هفت ماه گذشته نقش مهمی در مقابله با بیماری کرونا داشته اند و در خط مقدم بوده اند. وزیر بهداشت گفت: از مهر امسال 30 درصد پذیرش دانشجویان فوریت های پزشکی را خانم ها تشکیل خواهند داد. وی افزود: اورژانس کشور اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومین است، در سیلاب های سال گذشته و زلزله ها و یا مدیریت زائرین اربعین در سال های گذشته زحمات زیادی کشیدند.  وزیر بهداشت گفت: عزیزان اورژانس  بیش از 96 هزار بیمار قلبی و بیش از 26 هزار سکته مغزی را با کدهای تخصصی اورژانس نجات داده اند.

3 هزار و 300 پایگاه اورژانس در کشور فعال است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: پایگاه های اورژانس کشور از 1900 به 3300 پایگاه و تعداد آمبولانس ها به 5700 آمبولانس رسیده است. به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند بیان کرد: در سال های اخیر سرعت خدمت رسانی اورژانس به بیماران و مصدومان بالاتر رفته است. کارهای استقرار بالگرد اورژانس در استان خراسان شمالی نیز انجام شده و چهل و ششمین پایگاه بالگرد اورژانس خواهد بود و فعالیت خود را آغاز می کند. وی ادامه داد: همچنین تربیت نیروی انسانی از تیم های عملیات ویژه تا تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه نیز انجام شده است. برای نخستین بار در دانشگاه های علوم پزشکی و در رشته فوریت های پزشکی از تکنیسین های خانم پذیرش شد.

به گفته کولیوند در سطح مدارس با وزارت آموزش و پرورش قرار گذاشتیم که کلاس درسی برای فوریت های پزشکی و خودامداد و دیگرامدادی داشته باشیم.

برای حوادث چهارشنبه آخر سال نیز اقداماتی در سال های گذشته انجام شد که بسیار موفق بود. ارتقای مهارت های تخصصی همکاران اورژانس در سال های اخیر افزایش یافته و منجر به افزایش کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شده است. حضور پرسرعت در حوادث و بلایا یکی از مزیت های اورژانس پیش بیمارستانی است که در حال حاضر مردم در این زمینه رضایت مندی دارند.