آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۶
معارف
۸
خاطراتی از رهبر معظم انقلاب

با خورشید انقلاب

رویای صادقانه

یک وقت بدون اطلاع وارد محله ای برای دیدن خانواده شهیدی شدیم، دیدم محله پر از جمعیت است و برای ورود رهبر معظم انقلاب، گاو و گوسفند آماده کرده اند. آقا با دیدن صحنه ناراحت شدند و فرمودند: مگر نگفتم مزاحم مردم نشوید و دیدار من بدون اطلاع قبلی باشد. ما عرض کردیم: آقا، از دفتر اطلاع نداده اند. بالاخره آقا وارد منزل پدر شهید شدند و فرمودند: بگو ببینم چه کسی آمدن مرا به شما اطلاع داده است، آیا از دفتر اطلاع داده اند؟ پدر شهید عرض کرد: نه آقا، من دیشب حاج آقا روح الله (امام خمینی) را در خواب دیدم، پسرم علی رضا نیز در کنار امام نشسته بود. امام رو به من کردند و فرمودند: فلانی، فردا شب مهمان عزیزی داری، از مهمانت پذیرایی کن. گفتم: مهمان من کیست؟ فرمود رهبر، مهمان شما است. با تعجب گفتم رهبر می خواهد به خانه من بیاید؟! پسرم گفت: بله بابا، رهبر می خواهد به خانه ما بیاید، از ایشان پذیرایی کنید.

حجت الاسلام احمدی (از اساتید حوزه علمیه قم)، پایگاه اطلاع رسانی حوزه، 24/7/1390.

رد امتیاز ویژه برای فرزندان

زمانی که ضریح مطهر حضرت امام رضا (ع) در حال تعویض بود، در خدمت رهبر معظم انقلاب به پابوسی امام هشتم مشرف شدیم. ایشان برای زیارت در کنار مرقد آن امام همام مشغول راز و نیاز بودند. چون ضریح را برداشته بودند، حضور در کنار قبر، رنگ و بوی دیگری داشت.

بعد از پایان راز و نیاز حضرت آیت الله خامنه ای، آقای واعظ طبسی به ایشان عرض کرد: آقازاده ها هم بیایند نزدیک تر تا از نزدیک امام را زیارت کنند. معظم له فرمودند: پس بقیه چی؟! این دقت را همواره حضرت آقا دارند. ایشان امتیاز خاصی را برای فرزندانشان قائل نیستند. در آن روز هم فرمودند: اگر بقیه افراد می توانند از نزدیک قبر امام هشتم را زیارت کنند، فرزندان من هم بیایند. پس از بیان آقا، همه توفیق حضور یافتند. عجب روز به یاد ماندنی بود!بعضی از دلشکستگان، سر از پا نمی شناختند.

حجت الاسلام محمد علی حقانی (از اعضای بیت - تهران)، پایگاه اطلاع رسانی حوزه، 24/7/1390.