آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
عکس (قاب)

سومین قسمت کمدی ترسناک چاقوکشی در راه است

باز هم «روز مرگت مبارک»!

کیکاووس زیاری

 پیش تولید سومین قسمت کمدی ترسناک علمی - تخیلی «روز مرگت مبارک» آغاز شد. کریستوفر لاندن کارگردان دو قسمت اول و دوم فیلم، با اعلام این خبر گفت برای سومین قسمت ماجراهای تازه ای را تدارک دیده است. منتقدان سینمایی که از دو قسمت قبلی این کمدی سیاه چاقوکشی استقبال کرده اند، می گویند شرکت یونیورسال کار درستی انجام داده که به دنبال ساخت قسمت های بعدی آن است.

این در حالی است که استقبال تماشاگران از قسمت دوم، کمتر و پایین تر از قسمت اول بوده است. با این وجود، لاندن می گوید مدیران یونیورسال هزینه ای 10 میلیون دلاری برای تولید سومین قسمت روز مرگت مبارک تقبل کرده اند.

در بین فیلم های گونه چاقوکشی (که دو دهه قبل با «جیغ» دوباره رونق گرفت)، روز مرگت مبارک بهتر از بقیه عمل کرده و موفق تر از آنهای دیگر بوده است. لاندن با بیان این نکته اضافه می کند: «مهم ترین مساله این است که داستانی متفاوت و جذاب تر داشته باشیم. طی ماه های گذشته، مشغول نوشتن چنین داستانی بودم.

می دانم تهیه کنندگان فیلم بسیار به تولید قسمت های بعدی فیلم مایل هستند و خودم هم می خواهم این اتفاق بیفتد. تماشاگران سینما مطمئن باشند این اتفاق با یک داستان زیبا و خوب رخ خواهد داد.

جسیکا روث هم آمادگی اش را برای رویارویی با یک قاتل زنجیره ای تازه اعلام کرده است. زمانی که طرح فیلمنامه قسمت سوم را به تهیه کنندگان نشان دادم، ذوق زده شدند. آنها هم تاکید کردند داستان این قسمت متفاوت از دو قسمت قبلی است.»

لاندن زمانی برای شروع کار فیلمبرداری تعیین نکرده است. دومین قسمت فیلم سال 2019 با هزینه تولید 9 میلیون دلاری اش، 64 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. این در حالی است که قسمت اول در سال 2017، با هزینه ساخت 4 میلیونی خود بیش از 125 میلیون دلار فروش داشت. داستان فیلم درباره دختر جوانی با بازی روث است که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، خودش را درگیر قاتلی می بیند که می خواهد او را بکشد.