آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۷
جامعه
۱۰

رئیس کمیته امداد: حتی یک ریال از پول صندوق های صدقات به عنوان حقوق پرداخت نمی شود

رئیس کمیته امداد گفت: حتی یک ریال از پول صندوق های صدقات به عنوان حقوق پرداخت نمی شود و همه صرف کمک به نیازمندان می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی بختیاری در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: بخشی از افراد جامعه هدف کمیته امداد سالمندان و بیماران صعب العلاج هستند که عملا برای بیماران صعب العلاج و درمانی وجود ندارد و نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا در راستای هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد مواجهه با کرونا در کمیته امداد در تمامی استان ها راه اندازی شد، افزود: این ستاد هماهنگی و همکاری نزدیکی را با ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

وی ادامه داد: در این راستا کمک های مردمی، کمک های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان موجب شد ما در تنگنا قرار نگیریم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام 92 میلیارد تومان، بنیاد مستضعفان 509 میلیارد تومان و خیرین 97 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند، گفت: بعد از فراخوان رهبر معظم انقلاب برای اجرای رزمایش همدلی کمک های مردمی و خیری به اوج خود رسید.

بختیاری با بیان اینکه اولویت تحویل تبلت به خانواده های مددجویان و خانواده هایی هستند که بیش از سه دانش آموز دارند، اظهارداشت: بنیاد مستضعفان 14هزار تبلت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام10 هزار تبلت را در اختیار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد قرار داده است. اپراتور های تلفن همراه نیز 25 هزار تبلت را در اختیار دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دادند.

وی افزود: حتی یک ریال از پول صندوق های صدقات نیز به عنوان حقوق به عوامل پرداخت نمی شود و همه آن، صرف کمک به نیازمندان و به ویژه یتیمان می شود.

بختیاری گفت: کمیته امداد در سال 1374 تا پایان 1397، 700 هزار خانواده را مستقل کرد و اینها از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.