آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۲
ورزش
۴
فوتبال اروپا

مسابقات یکشنبه شب فوتبال در لیگ های مطرح اروپایی برگزار شدند و آمار و نتایجی ثبت شد که نگاهی به آن می اندازیم:

پوکر تاریخی سون و هری کین در لیگ برتر

لسترسیتی دو بازی اول خود در این فصل از لیگ جزیره را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این برای دومین بار است که لستر چنین رکوردی از خودش به جا می گذارد. بار اول فصل 16-2015 بود که این تیم در پایان به مقام قهرمانی رسید.

ناپولی در اولین بازی این فصل سری A با دو گل مقابل پارما به پیروزی رسید و اولین گل  را دریس مرتنس به ثمر رساند. این برای اولین بار است که مرتنس در دو فصل پیاپی در بازی ابتدایی برای ناپلی ها گلزنی می کند.

در اولین بازی رئال مادرید که با رئال سوسیه داد بود و با تساوی بدون گل تمام شد، زیدان اقدامی شجاعانه انجام داد. او از وینیسیوس جونیور، رودریگو گوئس، ماروین پارک و سرخیو آریباس در ترکیب تیمش استفاده کرد که همگی زیر 20 سال دارند.

در شب تساوی یک بر یک ساسولو و کالیاری، بازیکنان ساسولو در نیمه اول بازی 17 شوت به سمت دروازه حریف شلیک کردند که برای این تیم در 45 دقیقه یک رکورد است.

چلسی در شب شکست مقابل لیورپول، یک بازیکنش اخراج شد و زمانی هم که 2 بر صفر عقب بود، یک پنالتی را از دست داد. آخرین باری که چنین اتفاقی برای آبی های لندن افتاد، 21 سال پیش و در فصل2000-1999 و در بازی مقابل بلکبرن بود.

دو تیم همشهری لیورپول و اورتون دو هفته ابتدایی را با حداکثر امتیازات پشت سر گذاشتند. آخرین باری که این اتفاق افتاد،26 سال پیش  فصل 94-1993 بود که گرام سونس روی نیمکت لیورپول بود و هدایت اورتون را هاوارد کندال بر عهده داشت.