آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۱
ایران زمین
۱۱

ایران در ایران

پیکر مادر سردار شهید همت در شهرضا به خاک سپرده شد

اصفهان - پیکر مادر سردار شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس روز سه شنبه پس از تشییع در گلزار شهیدان شهرضا در جوار حرم شاهرضا و در کنار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.  به گزارش ایرنا، این آیین تشییع با حضور گسترده خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، جانبازان، مسئولان و اقشار مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از بیماری کووید19 برگزار شد. قرائت زیارت عاشورا، مداحی، سینه زنی و مرثیه سرایی از جمله برنامه های حاشیه آیین تشییع والده این سردار شهید شهرضای اصفهان بود.

حاجیه «نصرت همت» مادر شهید حاج محمد ابراهیم همت یکشنبه شب گذشته پس از 37 سال دوری در 91 سالگی به فرزند شهیدش پیوست و دارفانی را وداع گفت. سردار شهید همت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله غروب 17 اسفند 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. پیکر شهید حاج همت که زاده شهرضا در جنوب اصفهان بود پس از شهادت به زادگاهش بازگردانده شد و درجوار امامزاده شاهرضا به خاک سپرده شد.

«همسران آزادگان» کتابی در روایت راهیان عشق

اراک - «همسران آزادگان» عنوان کتابی است که به قلم «سمیرا سادات امامی» نوشته شده و روایتی خواندنی از زندگی همسران آزادگان صبور در استان مرکزی است. این کتاب 104 صفحه ای با شمارگان یک هزار نسخه از سوی مرکز چاپ سپاه منتشر و راهی کتابفروشی ها شده است.این کتاب که در قطع جیبی منتشر شده است با قیمت هر جلد 80 هزار ریال در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. یازده روایت از همسران آزادگان استان مرکزی با عناوین شوهر من اسیر است، مرا نمی خواست، سهم من، دانه های خیس ژاکت، تو خوب موندی، من اینجا اسیرم، بی خبری، خدا بزرگه، قالی انتظار و بابای غریبه در این کتاب برای خوانندگان عرضه شده که مطالعه آنها خالی از لطف نیست. ویژگی این کتاب آن است که عشق راستین در جای جای آن و لابه لای سطورش موج می زند و با لحنی صمیمانه و بی تکلف آنچه گذشته بیان می شود که چون از دل برآمده بر دل نیز می نشیند.