آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۵
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۱
ضمایر او

پرویز پرستویی راوی اجرای پایانی «علمدار» شد

آخرین راوی

این روزها «علمدار» در حال اجراست. نمایش موسیقی ای که خیلی ها دنبالش می کنند و شریک حال خوش هنرمندانی می شوند که روی صحنه با زبان موسیقی و کلمات از کربلا و رشادت های امام حسین(ع) و یارانش می گویند. هنرمندان زیادی هم تاکنون در این اتفاق نیک شرکت کرده اند و این حضور را برای خودشان افتخار دانسته اند. داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان و هادی حجازی فر ازجمله این چهره های آشنا هستند که با حضور افتخاری شان به عنوان چهره های شناخته شده هنر سینما و تئاتر تلاش کرده اند در یک اتفاق باکیفیت از ارزش های عاشورا بگویند و توجه مردم را بیشتر به سمت «علمدار» جلب کنند.

این رویداد سه شنبه شب و در آخرین اجرای خود یک راوی شناخته شده دیگر خواهد داشت. پرویز پرستویی که تهیه کنندگی این اثر را هم بر عهده داشت، قصد دارد به عنوان راوی آخرین شب در رثای حضرت عباس(ع) بگوید و راوی مظلومیت و رشادت توامان قمر بنی هاشم باشد. او  هم روایتگر افتخاری آخرین شب اجرای موسیقی نمایش علمدار در سوگ و رثای سردار آب و ادب حضرت عباس(ع) و با اهداف خیرخواهانه است. آن طور که روابط عمومی این نمایش اعلام کرده، صدها هزار نفر هر شب با هدف خیرخواهانه پخش اینترنتی علمدار را می بینند.

علمدار به کارگردانی حسین پارسایی، ساخته و پرداخته آهنگساز خلاق و خوش آتیه موسیقی کشور پوریا خادم با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص بوده و از طریق اپلیکیشن روبیکا امکان دیدن این اثر هنری فراهم است.

موسیقی نمایش علمدار تاکنون شاهد حضور و همکاری افتخاری دیگر هنرمندان همچون داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان و هادی حجازی فر بوده است.

این نمایش موسیقی با مشارکت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و موسسه خادمین علی بن ابیطالب(ع) با اهداف خیرخواهانه تا ششم مهرماه با تماشاگران محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت آنلاین ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می شود و کلیه درآمدهای این برنامه صرف امور خیریه در مناطق محروم کشور به ویژه سیستان و بلوچستان می شود.